اجتماعی و فرهنگی

یادداشت قالیباف در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز میدان سپاه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احداث ساختمانی واحد برای بسیج اقشار در میدان سپاه که اعتراض های زیادی را از سوی نهاد های مختلف به دنبال داشته، یکبار دیگر شهردار تهران را نیز مجبور به واکنش کرد. محمد باقر قالیباف که پیش از این نیز بر غیر قانونی بودن سازه جدید تاکید کرده بود، در یکی از صفحات اجتماعی خود به انتقاد از احداث این ساختمان پرداخت و از نهادی که احداث این ساختمان را بر عهده دارد خواست تا هرچه سریعتر این پروژه متوقف شود.

 

متن منتشر شده از سوی قالیباف به شرح زیر است:

یکی از مطالبات عمومی از نهادهای نظامی در این سال‌ها، خروج پادگان‌ها از داخل کلانشهرها بوده است. در سال‌های گذشته با تدابیر مقام معظم رهبری و همکاری نیروهای مسلح حداقل در دو مورد، پادگان‌ها از داخل شهر تهران به منظور حفظ و حراست از محیط ‌زیست و زندگی مردم به خارج از شهر منتقل شده‌اند. در چنین شرایطی، در قلب شهر تهران اسکلت‌های ساختمانی عظیم در میدان سپاه بالا رفته‌است که حتی برای ساخت آن مراحل قانونی لازم هم طی نشده است. تا به امروز نیز مجموعه‌ مدیریت شهری تهران، دادگاه نظامی و رئیس دیوان عدالت اداری مخالفت قانونی و حتی دلسوزانه خود را با ادامه ساخت این بنا اعلام کرده‌اند. ولی متاسفانه همچنان کار ساخت و ساز این ساختمان ادامه دارد. از نهادی که همیشه در راه دفاع از سرزمین، مردم و حقوق آنها پیشقدم بوده است انتظار می‌رود که این بار نیز در برابر قانون و برای احقاق حقوق مردم پیشتاز بوده و برای احترام به حقوق عمومی، اقدام به توقف احداث و تخریب این سازه نماید.

بنده نیز اگر جای این دوستان و همرزمان سابقم بودم نه تنها جلوی احداث این سازه غول آسا را می‌گرفتم، بلکه راهی هم برای بازدید همه مردم به عمارت تاریخی کلاه فرنگی باز می‌کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا