اجتماعی و فرهنگی

برنامه وزارت نیرو برای قیمت آب و برق

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حمید چیت‌چیان در پاسخ به این سئوال که برنامه وزارت نیرو در مورد اصلاح قیمت آب و برق در سال جاری چیست و آیا تا پایان سال نرخ آب و برق تغییر پیدا می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و همچنین قانون پنج‌ساله پنجم اهداف مشخصی برای اصلاح نظام تعرفه حامل های انرژی و آب مشخص شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: طبیعی است که اجرای قانون برای همگان الزامی است، اما در این حوزه هر دولتی سیاست‌های خاص خود را دارد تا مردم دچار تنگنا نشوند درمورد آب و برق هم تا کنون دولت یازدهم سیاست مشخصی را دنبال کرده و مصوباتی داشته و وزارت نیرو به طور کامل، تابع سیاست های دولت و مجلس خواهد بود.

اظهارات وزیر نیرو درحالی مطرح می‌شود که پیشتر معاون وزیر نیرو در امور آب از برنامه این وزارتخانه برای افزایش تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف خبر داده بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رحیم میدانی در نشست خبری که در نخستین روز از تیرماه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد، تصریح کرد: وزارت نیرو به دنبال اصلاح تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف است.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد مصرف‌کنندگان آب محدوده مصرف معقولی دارند، گفت: هدف وزارت نیرو از افزایش تعرفه آب برای پرمصرف‌ها، کسب درآمد نیست بلکه اعمال روش‌هایی برای کنترل مصرف بی‌رویه است.

معاون وزیر نیرو میانگین معقول مصرف آب برای هر خانواده را ۲۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: در طرحی که وزارت نیرو به شورای اقتصاد ارائه کرده برای مصارف بالاتر از میانگین، اصلاح تعرفه‌ها را شاهد خواهیم بود به طوریکه قیمت آب برای مصرف بالای ۴۰ متر مکعب به بالا افزایش محسوسی خواهد داشت.

میدانی تصریح کرد: امیدوار بودیم درخواست وزارت نیرو در اردیبهشت ماه از سوی شورای اقتصاد به تایید برسد که اکنون انتظار داریم در ماه جاری با تایید این درخواست از سوی شورای اقتصاد، شاهد اصلاح تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف باشیم.

میدانی با بیان اینکه این افزایش قیمت برای مشترکین پرمصرف که بیش از ۴۰ متر مکعب آب مصرف می‌کنند مشهودتر است، گفت: هدف ما از این افزایش قیمت کسب درآمد نبوده بلکه اهداف سازمان در راستای صرفه‌جویی در مصرف این ماده ارزشمند تدبیر شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال مسئولین سه بار به مشترکان پرمصرف تذکر داده اند و اگر این امر رعایت نشود به قطع آب منجر و نهایتا در تیرماه مصوبه نهایی این موضوع اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا