شورای شهر

یک فوریت طرح ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد به تصویب رسید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی دو فوریتی طرح ترخیص زنان زندانی با مکحومیت مالی بدون قصد در صحن شورای شهر مطرح شد.

در این خصوص فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره دلایل دو فوریت این طرح اظهار داشت: با عنایت به نقش بی‌بدیل زنان، مادران و همسران در خانواده و لزوم تداوم این نقش و وظیفه مهم بخصوص برای کودکان و با هدف کاستن از پیامدها و عواقب خطرناک زندانی شدن و همینطور توجه به اصل ۲۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که دولت را موظف به رعایت حقوق زنان در تمام جهان با رعایت موازین اسلامی نموده است و همین‌طور تدوین اموری چون حمایت از مادران به ویژه در دوران بارداری و حضانت فرزند و حمایت از کودکان بی‌سرپرست این طرح ارایه شده است.

وی ادامه داد: با استناد به بندهای دوم، چهارم و پنجم از مفاد ماده ۷۱ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شهرداران مصوب سال ۷۵ که به منظور حمایت از بنیان خانواده و پیشگیری از افزایش جمعیت زنان بزهکار حرفه‌ای و دور نمودن مجرمین کم سابقه از افراد و باندهای حرفه‌ای بزهکار، شهرداری تهران مجاز است با همکاری سازمان حمایت از زندانیان استان تهران و ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان نسبت به آزادی زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد اقدام کنند.

دانشور افزود: در این خصوص مبلغ ۲ میلیارد ریال از محل بودجه ماده ۱۷ برای ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد که شهرداری تهران باید حداکثر ظرف مدت یک ماه بعد از زمان ابلاغ این مصوبه اقدام کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: زنان برخوردار از این مصوبه به ترتیب شامل زنان سرپرست خانوار، زنان دارای همسر و فرزند، زنان متاهل و زنان و دختران مجرد هستند که جرایم آنها اخلاقی، امنیتی و خرید و فروش مواد مخدر نبوده است.

در ادامه بررسی این طرح حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری تهران به همراهی شهروندان برای آزادسازی زندانیان در مناطق مختلف اقداماتی را انجام داده است.

وی گفت: به عنوان مثال منطقه ۲۱، ۸ نفر ، منطقه ۱۷، ۲ نفر از زندانیان را آزاد کرده‌اند که این اقدام همچنان ادامه دارد.

امرودی یادآور شد: نباید اقدامی شود که این خیر را از مردم بگیریم و دولت و شهرداری وارد عمل شود.

امرودی ادامه داد: در حال حاضر نیز اعضای شورای شهر می‌توانند در این کار خیر سهیم شوند و نسبت به آزادسازی افرادی از زندان که مستحق هستند اقدام کنند.

در ادامه عبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به حجت‌الاسلام امرودی گفت: این که عنوان می‌شود اعضای شورای شهر کمک کنند توهین به شورای شهر است و شما از کجا می‌دانید که ما تا کنون کمک نکرده‌ایم. ماه رمضان، ماه رحمت و گشایش است و ما باید کمک کنیم.

در ادامه ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران عنوان کرد: آقای امرودی عذرخواهی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا