مدیریت شهری

توضیحات شهردار منطقه ۱۲ درخصوص اجرای طرح انضباط شهری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عابد ملکی در «نشست شهر، شهروند و رسانه» که پیرامون اجرای طرح انضباط شهری در منطقه ۱۲ برگزار شد، با بیان اینکه تمامی حصار طهماسبی و ۸۰ درصد حصار ناصری در منطقه ۱۲ قرار دارند، افزود: تهران قدیم محور بسیاری از اتفاقات در دوران گذشته بوده است.

 

وی با بیان اینکه روزانه میلیون‌ها نفر با حضور در منطقه ۱۲ از امکانات اقتصادی منطقه ۱۲ بهره‌مند می‌شوند اظهار کرد: با این حال در هنگامه شب شاهد شب‌مردگی در این منطقه هستیم.

 

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه جمعیت منطقه ۱۲ در طول سال‌های گذشته کاهش داشته است، ادامه داد: در حال حاضر شاهد مهاجرت همشهریان از این منطقه و بروز حاشیه‌نشینی در منطقه ۱۲ هستیم که به سبب وجود انبارها، منازل کارگری و مجردی، ناهنجاری‌های زیادی در این منطقه رقم خورده است.

 

ملکی با بیان اینکه مطالعات زیادی در مورد شناسایی و علت‌یابی آسیب‌ها در این منطقه انجام شده است، گفت: انضباط شهری در سه محور ترافیکی، کالبدی و خدمات شهری در حال انجام است و برنامه‌های زیادی برای ساماندهی وشناخت آسیب‌ها انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه مطالعات طرح انضباط اجتماعی یک سال است که آغاز شده، تصریح کرد: ابعاد و مشکلات منطقه ۱۲ دارای پیچیدگی‌های خاص است و اگر بتوانیم معضلات این منطقه را به طور کلی حل و فصل کنیم، می‌توانیم عنوان کنیم که می‌شود برای کل تهران نیز این مشکل را حل و فصل کرد.

 

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه طرح انضباط اجتماعی در حال مطالعه است، عنوان کرد: برای انجام این مطالعات ماه‌ها و سال‌ها وقت گذاشته شد و این موضوع ساماندهی مقطعی و کوتاه‌مدت نیست و باید از مشارکت سمن‌ها، دولت، کسبه و غیره استفاده کرد.

 

ملکی در مورد عدم اطلاع اعضای شورای شهر نیز گفت: با تعدادی از اعضای شورای شهر در حین مطالعات ارتباط برقرار شد و حتی نظرات آنها اخذ شد و در ادامه طرح به طور کامل ارائه و از نظرات و تدابیر همه آنها استفاده می‌شود.

 

وی در مورد ایجاد پیاده‌راه نیز با بیان اینکه موضوع پیاده‌راه در شهرها یکی از موضوعات جدی است تاکید کرد: در راستای حفظ و توسعه هدفمند پیاده‌راه‌ها گام برمی‌داریم.

 

شهردار منطقه ۱۲ در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر تخریب خانه‌های تاریخی در پوشش اجرای طرح انضباط شهری گفت: ۱۷۰ ملک میراثی در منطقه ۱۲ شناسایی شده است که اقدامات زیادی در حفظ و گسترش آن صورت می‌گیرد.

 

ملکی در مورد برخی شایعات مبنی بر تخریب ۶۴ باب منزل گفت: شناسایی ۶۴ باب منزل مجردی انجام شده و هیچ‌کدام در محله اودلاجان نبوده و جنبه میراثی نداشتند.

 

وی با بیان اینکه ۹ باب منزل نیمه مخروبه در محله هرندی شناسایی شده گفت: این محل پاتوقی برای متعادان شده بود در مورد منازل مجردی نیز سعی داریم این منازل را به پانسیون تبدیل کنیم.

 

شهردار منطقه ۱۲ از همکاری و هماهنگی نزدیک پلیس و قوه قضاییه با شهرداری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: اگر احیانا برای تخریب منزلی نیاز به حکم قضایی داشته باشیم، قوه قضاییه با ما همکاری نزدیکی دارد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه ملکی با بیان اینکه طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی با رویکرد زیست مومنانه و گردشگری در دستور قرار دارد، گفت: یکی از پازل‌های اجرای این طرح، طرح انضباط شهری است که سعی داریم زندگی را به منطقه ۱۲ برگردانیم، اما اجازه دهید از توضیحات بیشتر خودداری کنم زیرا طرح در دست مطالعه است.

 

در ادامه مجید ابهری، آسیب‌شناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه منطقه ۱۲ با وجود آنکه مرکزیت اقتصادی دارد، اما با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: ۶۵ درصد آسیب‌ها در بافت فرسوده ایجاد می‌شود و با وجود اینکه ۲۲ سازمان و نهاد در بحث آسیب اجتماعی دخیل هستند، اما شهرداری به خاکریز اول بدل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا