شورای شهر

انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان مجلس شورای اسلامی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمد سالاری در جریان یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تذکر به مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث بنای شیشه‌ای مجلس اظهار داشت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی مقررات مربوط به نمای ساختمان را رعایت کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ساختمانی در محل فعلی مجلس به عنوان ساختمان توسعه‌ای مجلس در حال احداث است که مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانونگذاری را دارد، قوانین و مقررات نمای ساختمان را رعایت نکرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: این ساختمان در مساحتی حدود ۲۹۸ هزار مترمربع و در محل فعلی پارلمان ملی کشور ساخته شده است که نمای شهری و معماری ایرانی ـ اسلامی در آن لحاظ و رعایت نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مکاتبات صورت‌گرفته از سوی شهرداری با مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم این مکاتبات، متأسفانه اقدامی برای رعایت نمای ساختمان از سوی مجلس صورت نگرفته است.

سالاری با اشاره به نمای شیشه‌ای ساختمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدیریت شهری می‌بایستی از ساخت اینگونه بناها جلوگیری نماید و همانطور که سایر مردم الزام به رعایت نمای ساختمان‌سازی می‌شود، مجلس شورای اسلامی نیز باید این موارد را رعایت کند.

وی در ادامه بااشاره به ساختمان وزارت نیرو نیز گفت: این وزارتخانه نیز به دنبال صرفه‌جویی بوده، اما شاهد هستیم که ساختمان این وزارتخانه نیز شیشه‌ای است!

سالاری در پایان از ریاست شورای شهر تهران درخواست کرد که تذکر لازم را به مجلس شورای اسلامی در خصوص نمای شیشه‌ای ساختمان مدنظر ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا