اجتماعی و فرهنگی

کاهش قیمت مرغ و آنفلونزای مرغی ارتباطی دارند؟!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد یوسفی اظهار کرد: پیش از ارزان شدن قیمت گوشت مرغ در بازار نیز هشدارهای لازم به مسئولان داده شد که در ماه رمضان قیمت این محصول با کاهش مواجه خواهد شد اما علیرغم اینکه شرکت پشتیبانی امور دام همه تلاش خود را برای جمع‌آوری بخشی از تولید مازاد کرده است، نمی‌تواند همه مازاد تولید را در راستای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا خریداری کند.

 

وی افزود: اگر شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از خرید گوشت مرغ را به بهانه تمام شدن تاریخ مصرف آن به ارگان‌ها یا رستوان‌ها می‌دهد در واقع تقاضا را کاهش داده و به ارزان شدن گوشت مرغ و زیان بیشتر مرغداران کمک کرده است.

 

 

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه نیز حدود ۳۰۰ تومان است در حالیکه مرغداران سال گذشته آن را تا ۱۵۰۰ تومان نیز خریداری کرده بودند و به همین دلیل است که همچنان مرغداران انگیزه ادامه دادن تولید را دارند که به نظر می‌رسد مازاد تولید گوشت مرغ و ارزانی آن در بازار تا مهرماه امسال ادامه داشته باشد.

 

یوسفی گفت: در حالیکه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ کشتار شده را حدود ۷۰۰۰ تومان اعلام کرده است، گوشت مرغ در بازار عمده فروشی کیلویی ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان معامله می‌شود و قیمت آن در خرده‌فروشی‌ها حدود ۶۰۰۰ تومان است.

 

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی همه تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در شمال کشور به کار گرفته و در این راستا دستورالعمل‌های بسیاری مانند ممانعت از خروج مرغ زنده از این استان را به اجرا گذاشته است.

 

وی افزود: ظرفیت کشتارگاهی استان مازندران به اندازه‌ای نیست که همه تولید گوشت مرغ این استان را پوشش دهد و باید مقداری از مرغ پرورش یافته از این استان به صورت زنده به استان‌های همجوار مانند تهران برای کشتار منتقل شود، چرا که در استان تهران برخلاف دیگر استان‌ها ظرفیت کشتارگاهی بالایی وجود دارد و از ۳۵ کشتارگاه مرغ گوشتی حدود سه کشتارگاه تولید پایتخت را پوشش می‌دهد.

 

یوسفی اعلام کرد: سازمان دامپزشکی اخیرا در فیروزکوه و دماوند یک نمونه آنفلوآنزای مرغی را در مرغ‌های خانگی مشاهده کرده که در حال انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار این بیماری در مناطق اطراف آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا