مدیریت شهری

نور پردازی چهار راه پارک وی تا میدان راه آهن در چهار فاز اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نورپردازی رفیوژ میانی بلوار کشاورز شب گذشته همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران،  مدیر عامل و جمعی از مدیران سازمان زیباسازی شهرتهران افتتاح شد.

مجتبی "عبداللهی" معاون خدمات شهری شهرداری تهران، با بیان اینکه فعالیت های گسترده ای درحوزه نورپردازی با ابعاد مختلف در شهر تهران توسط سازمان زیباسازی صورت گرفته است، گفت: بحث نورپردازی موضوع جدیدی است که در شهر تهران و کشور به آن توجه خاصی شده است و در حال حاضر دانشگاه تهران در رشته نورپردازی به عنوان یکی از رشته های تحصیلی دانشجو می پذیرد. در گذشته شرکت هایی که  کار مهندسی پروژه های برقی را در انجام می دادند، در حوزه نورپردازی هم دخالت می کردند اما اکنون آموزش این رشته در دانشگاه تهران و دیگر مراکزعلمی آغاز شده است.

وی با تاکید بر این که ما باید زندگی شب و زیبایی شب را به شهر تهران برگردانیم، افزود: زیبایی شب به نورپردازی شب وابسته و برای رسیدن به این هدف، پروژه های متعددی در دستور کار قرار گرفته است. در حدود ۳۰۰ بنا شناسایی شده، نورپردازی مساجد مختلف در دست تهیه و اجرا است، بسیاری از خیابان ها مانند خیابان ولیعصر(عج)  از میدان تجریش تا پارک وی نورپردازی شده، نورپردازی پارک وی تا میدان راه آهن نیزدر چهار فاز اجرا می شود، همچنین نورپردازی خیابان میرداماد، ساختمان های مهم، بناهای تاریخی و شناخته شده شهر تهران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال جهانی نور نام گذاری شده و باید فعالیت های گسترده ای را در زمینه نورپردازی انجام دهیم، اضافه کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص توجه به روشنایی، نورپردازی و آذین بندی شهر توجه بسیار خوبی کرده. ساختمان ها در زمان صدور پروانه یا پایان کار باید در این زمینه کار کرده باشند که این فعالیت یا پایه گذاری توسط سازمان زیباسازی شهر تهران صورت گرفته پیگیری شد و کار به جایی رسید که در حال حاضر یکی از اتفاقاتی که در ساختمان سازی های جدید صورت می گیرد نورپردازی نمای ساختمان ها است .

گفتنی است، با توجه به بافت درختان بلوارکشاورز ، چراغ ها و نحوی قرارگیری آن برای هر کدام از درختان به شکل خاص و جداگانه ای طراحی شد و برای هر درخت به نسبت حجم و مقدار شاخ و برگ درخت ، از بین یک تا سه چراغ در نظر گرفته شد که به نسبت تاج و تنه درخت فاصله چراغ و زاویه تابش نور هر درخت متفاوت است.

چراغ های استفاده شده در این پروژه شیشه های کاملا ضد ضربه و ضد آب، ضد خش و ضد ضربه ، ضد سرقت و قابل هولوگرام شدن در طیف رنگ های مختلف است.

در این پروژه  حدود ۸۰۰۰ ساعت نیروی انسانی و در حدود ۳۶۴۰ ساعت کار تامین کالا، طراحی و برداشت نقشه، صرف شده است.

در راستای فعالیت های سازمان زیباسازی شهر تهران پروژ های ویژه ای در حوزه نورپردازی چه در بافت تاریخی و چه در بحث روشنایی معابرمانند؛ خیابان ولیعصر(عج) از راه آهن تا پارک وی، محور انقلاب تا آزادی، پل فجر، پل پارک وی و تعدادی از پل هایی که مزین به نام شهدا و سرداران هشت سال دفاع مقدس هستند، درحال اجرا می باشد.

در پایان مراسم نورپردازی رفیوژ میانی بلوار کشاورز افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا