مدیریت شهری

برنامه جدی شهرداری برای احیاء بافت‌های تاریخی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شهرام گیل‌آبادی در مورد شائبات ایجاد شده در برنامه شهرداری جهت تخریب خانه‌های تاریخی در منطقه ۱۲ با بیان اینکه بدون شک اگر شهرداری به داد خانه‌های تاریخی نرسد هیچ فرد و سازمانی اراده احیاء خانه‌های تاریخی را ندارد، گفت: طرح جامع در کشور و تهران در مورد احیاء بافت تاریخی نداریم و سازمان‌ها در حفظ آن کوتاهی می‌کنند.

 

وی افزود: با قاطعیت اعلام می‌کنم که در این چند ساله شهرداری خانه‌هایی را حفظ کرده است که اگر رها می‌شدند لطمه جدی به فضای فرهنگی کشور وارد می‌شد.

 

گیل‌آبادی از شناسایی ۳۵۰ خانه تاریخی در راستای احیاء خبر داد و گفت: منطقه ۱۲ نگین تاریخی پایتخت است و از آنجایی که پیشینه شهر محسوب می‌شود. شهرداری برنامه جدی برای احیاء بافت تاریخی دارد و قصد داریم این منطقه را برای شهرگردی هنری آماده کنیم.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: از منطقه ۱۲ به عنوان مقصد شهرگردی شبانه بهره‌برداری خواهد شد و سازمان میراث فرهنگی نیز از این موضوع مطلع هستند و بارها رییس سازمان میراث در مورد گام‌های بلند شهرداری برای بافت‌های تاریخی صحبت کرده‌اند.

 

وی با رد برخی سخنان مبنی به تخریب بافت منطقه ۱۲ گفت: درصدد احیا و نه تخریب بافت منطقه ۱۲ هستیم و معتقدیم این خانه‌ها، سرمایه ملی شهر تهران هستند که اگر نتوان از آن حفظ و نگهداری کرد؛ ضایعه جدی به دنبال آن ایجاد خواهد شد.

 

گیل‌آبادی با بیان اینکه بافت تاریخی محله عودلاجان و منطقه ۱۲ احیا می‌شوند، تصریح کرد: هر هفته ۴ جلسه توسط قالیباف در منطقه ۱۲ پیرامون مسائل این منطقه برگزار می‌شود و در هیچ کدام از جلسات موضوعی تحت عنوان تخریب‌خانه‌های تاریخی مطرح نشده است و این اخبار کذب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا