اجتماعی و فرهنگی

آخرین وضعیت کمک‌های امدادی ایران به یمن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدشهاب‌الدین محمدی عراقی در مورد آخرین وضعیت ارسال کمک‌های امدادی ایران به یمن گفت: اکنون در حال هماهنگی هستیم تا کمک‌های جدیدی را به این کشور ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه ارسال کمک‌ها به یمن متفاوت از سری قبل خواهد بود گفت: موضوع ارسال کمک‌ها با پرچم دیگر کشورها یا به صورت نقدی مطرح نیست بلکه با توجه به اینکه هلال‌احمر یمن ظرفیت پذیرش حجم زیادی از کمک‌ها را ندارد تصمیم گرفتیم در قالب محموله‌های کوچک کمک‌های خود را به یمن ارسال کنیم.

معاون بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: یک محموله دارویی به مقدار بیش از ۱۴۰ تن آماده شده تا پس از انجام هماهنگی‌ها به یمن ارسال شود.

وی در مورد چگونگی ارسال این کمک‌ها گفت: صلیب سرخ مرکز لجستیکی را در بندر سلاله عمان ایجاد کرده و لیست اقلام مورد نیاز خود را به ما اعلام کرده است و ما نیز پس از تهیه این لیست محموله امدادی را به سلاله ارسال می‌کنیم و از آنجا صلیب سرخ از طریق مرزهای آبی و خاکی کمک‌ها را به یمن می‌رساند.

محمدی عراقی در مورد زمان ارسال این محموله گفت: زمان دقیقی را نمی‌توانم اعلام کنم اما امیدواریم که به زودی این کمک‌ها ارسال شود.

معاون بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر ایران همچنین به کمک‌های قبلی ایران که قرار بود از طریق جیبوتی به یمن برسد گفت: این کمک‌ها برحسب نیازمندی‌های یمنی‌ها به این کشور منتقل شده است و می‌توانم بگویم نیمی از آن اکنون به یمن رسیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تدوینی وجود دارد که کمک‌ها به دست موافقان رئیس جمهور مخلوع یمن نرسد، گفت: برای ما بسیار دشوار است که بتوانیم مردم را با توجه به علاقه سیاسی خود تفکیک کنیم بنابراین سعی می‌کنیم کمک‌ها به دست نیازمندترین افراد برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا