اجتماعی و فرهنگی

حساب یکپارچه مدارس به زودی رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  منصور مجاوری در میزگرد تشریح و تبیین یکپارچه سازی حساب‌های مدارس که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به بند ۶ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، اظهارکرد: یکپارچه سازی حساب‌های مدارس در راستای ماده ۱۱ قانون شوراهای آموزش و پرورش و ماده واحده قانون هزینه سرانه واحدهای آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین و قانون تنظیم مقررات مالی دولت و قانون بودجه سالیانه اجرایی می شود.

 

مجاوری ادامه داد: ساختار حساب‌های یکپارچه مدارس با همکاری بانک ملی ایران و بر اساس قوانین نظام بانکی و آموزش و پرورش و به کمک فناوری های نوین برای ساماندهی ، ارتقاء بهره وری ،شفاف سازی و تقویت سیستم نظارت بر وجوه دریافتی از اولیاء طراحی شده است.

 

وی افزود: این وجوه دریافتی که منابع غی دولتی نامیده می شوند، عموما شامل کمک‌های مردمی، هزینه کتاب، پوشاک و کلاس‌های فوق برنامه و غیره شده و به منظور افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی به مدارس پرداخت می شود.

 

مجاوری گفت: طبق توافق انجام شده با بانک ملی، حساب ۱۷ رقمی، برای ۱۰۵ هزار مدرسه در حال افتتاح است. این شماره حساب ترکیبی ازکد شناسه کشوری، استانی، منطقه‌ای و آموزشگاهی می باشد و شامل دو نوع حساب جاری مدارس و حساب سپرده کوتاه مدت به نام انجمن اولیاء و مربیان مدارس می باشد.

 

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تقاضای ما از اولیاء محترم این است که با شروع رسمی طرح به منظور شفاف سازی بیشتر، کلیه وجوه واریزی را از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها و دستگاه‌های پز مدارس انجام دهند.

 

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تقویت و تنوع بخشی به منابع مالی مدارس موجب ارتقای اثر بخشی منابع موجود در مدارس می شود، گفت: مهم ترین هدف یکپارچه سازی حساب‌های مدارس تقویت اعتماد بین انجمن اولیا و مربیان و مردم با واحدهای آموزشی از طریق شفاف سازی است.

 

مجاوری ضمن این که از مدیران محترم مدارس خواست همکاری لازم را با این طرح انجام دهند، اضافه کرد: سایر حساب‌های موجود مدارس حذف و نظارت بر حساب مدارس ، از طرف منطقه، استان و وزرات به صورت برخط (آنلاین) امکان پذیر می باشد و کلیه بخش‌های نظارتی و اداری موظف به نظارت برعدم واریز وجوه دریافتی به سایر حساب‌ها می باشند.

 

وی امکان کنترل بر خط ولحظه به لحظه حساب مدارس از طریق نرم افزارهای با امنیت بالا را از ویژگی مهم یکپارچه سازی حساب های مدارس عنوان کرد و افزود: پاسخگویی مدیران و عوامل اجرایی مدرسه بر اساس شاخص های دقیق و قوانین مالی، اداری، آموزشی و پرورشی و شفاف سازی فرایند مالی مدارس از دیگر ویژگی های این طرح می باشد.

 

مجاوری تصریح کرد: با اجرای این طرح ، افزایش قدرت تصمیم گیری مدیران ، استقلال نسبی ، انعطاف پذیری و توسعه روش های غیر متمرکز بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس و اطمینان خاطر اولیاء و شفاف سازی و رفع تمامی شبهات ، حاصل خواهد شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به سپرده حساب یکپارچه مدارس، طبق قوانین بانک مرکزی سود تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد: این سود متعلق به مدرسه و برای هزینه های جاری همان مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد و مسئولیت اصلی اجرای صحیح این طرح به عهده مدیران کل استان، روسای مناطق و مدیران واحد های آموزشی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا