اجتماعی و فرهنگی

حمایت رهبر انقلاب و رییس جمهور مسئولیت سازمان را سنگین تر کرده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معصومه ابتکار در مراسم معارفه معاون جدید محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: معاونت محیط زیست طبیعی این سازمان مسئولیت خطیری برای حفاظت و بهبود شرایط محیط زیست طبیعی بر عهده دارد و دکتر کیخا در این مدت از مدیران توانمند و بسیار دقیق بودند که دستاورد ها خوبی در زمان تصدی مسئولیت ایشان داشته ایم.

 

وی تصریح کرد: پیشرفت ها و تحولات خوبی در مدیریت مناطق، احیای طرح های مناطق حیات وحش ، داشتن برنامه برای حفاظت از گونه ، بازنگری سیاست های شکار و صید ، تنوع زیستی ژنتیکی ، موزه ها رویکرد ها و دستور العمل های نوین این حوزه گام ها و حرکت های خوبی برداشته شده است و باید بیشتر تلاش کرد تا موانع و مشکلات را برطرف کرد.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور دکتر دبیری علی رغم گرفتاری ها ، اتفاق مهمی برای معاونت طبیعی خواند و گفت: ایشان با توجه به پیشینه و تسلط به مسائل حوزه محیط زیست می توانند در معاونت محیط طبیعی با سرعت خوب و مطمئن بر اساس هدف گذاری ها پیش برود.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه انتظارات از معاونت محیط طبیعی زیاد است و مسئولیت آن بسیار سنگین است ، تصریح کرد: خوشبختانه بدنه کارشناسی و مدیران خوبی در این معاونت وجود دارند ولی جا برای کار و پیشرفت زیاد و برنامه های جامونده زیاد است.

 

وی ادامه داد: مدیریت زمان مهمترین عنصر در سازمان حفاظت محیط زیست است که اگر انجام نشود طبیعت ایران که به دلایل مختلف در حال سقوط است ، از بین می رود.

 

ابتکار با بیان اینکه در شرایط بحرانی طبیعت ایران انتظارات از معاونت طبیعی زیاد است، اظهار کرد: ارتباط سازمان حفاظت محیط زیست می بایست با ادارات کل حفاظت محیط زیست بیشتر شود و با بر نامه ریزی و هدفگذاری تا حد امکان مسئولیت ها به ادارت کل واگذار شود تا در بخش ستاد به وظایف اساسی خود در زمینه سیاستگذاری ، همسو سازی و ارتباط با جریان های مردم نهاد ، رسانه ها ، مجلس و همه ارگان های مرتبط اتفاق بیفتد.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان این معاونت از بدنه سازمان و از نیروهای درون سازمانی هستند و شایستگی و توانمندی دارند، افزود: انتظار داریم با قوت بیشتر کار ها به نتیجه برسد و زمان ها را به حداقل برسانیم و کیفیت کار را ارتقاء دهیم.

 

ابتکار تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در استانها با چالش مواجه هستیم با نگاه علمی و همکاری مشترک مردم و تحولاتی که در رویکرد کنوانسیون‌های بین المللی از جمله تنوع زیستی ، رامسر و رویکردهایی که پژوهش‌ها ملل مختلف مطرح است، برطرف شود.

 

وی ادامه داد: نگاه در جلب مشارکت مردم در منافع حفاظت، جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی که باید در کشور بومی سازی شود تا بتوانیم از مخاطرات جدی که طبیعت را تهدید می کند حداقل مهار کنیم.

 

ابتکار با تاکید بر نشانه گذاری مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفند سال گذشته در حمایت در سطح عالی کشور از محیط زیست ، گفت: رییس جمهور نیز با حمایت ویژه خود در جای جای مسائل تخصصی محیط زیست از جمله دریاچه ارومیه تا تالابها اظهار نظر کارشناسی کردند و محیط زیست را به عنوان نقطه عطف دولت خود عنوان کرد ند که نشان دهنده توجه و اراده دولت نسبت به محیط زیست است.

 

وی ادامه داد: این موضوع برای محیط زیست کشور در تعامل با دستگاه ها بسیار راهگشا است ولی مسئولیت ما بسیار سنگین می کند.

 

بر اساس گزارش سایت سازمان محیط زیست، ابتکار با اشاره به شرایط بحرانی کشور از جمله در زمینه بیکاری، تورم و مشکلات دولت در تامین منابع مالی خود گفت: رییس جمهور در این شرایط دولت را دولت محیط زیست می داند و این مسئولیت ما را سنگین می کند و باید از همه ظرفیت های استفاده کنیم تا همه بر نامه ها به نتیجه کار برسانیم و نتایج در شاخص ها ، آمار ها و اطلاعاتی که به دست می آید؛ دیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا