اجتماعی و فرهنگی

با زور و بخشنامه نمی‌توان رفتار پزشکان را تغییر داد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید حسن هاشمی در رابطه با اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو و تمایل برخی پزشکان به تجویز داروهای خارجی گفت: تغییر ذائقه پزشکان زمان می‌برد و این اطمینان باید برای جامعه پزشکی ایجاد شود که کیفیت داروهای ایرانی کمتر از نوع خارجی نیست.

وی ادامه داد: بخشی از این تلاش را کمپانی‌های تولید کننده داخلی دارو باید تامین کنند و با زور و بخشنامه نمی‌توان این تغییر رفتار را در پزشکان ایجاد کرد.

وزیر بهداشت گفت: بخشی از این مشکلات هم به مشوق‌هایی برمی‌گردد که برای مصرف‌کننده می‌گذاریم یعنی سازمان‌های بیمه‌گر باید حمایت‌هایشان را متفاوت تعریف کنند. گاهی حمایت از داروی داخلی معادل حمایت از داروی خارجی است در نتیجه طبیعی است که مصرف به سمت استفاده از داروهای خارجی می‌رود.

وی تصریح کرد: سازمان‌ای بیمه‌گیر باید آدرسی که می‌دهند به سمت استفاده از داروی تولید داخل باشد و آنچه وظیفه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است بسیار سختگیرانه رفتار کنند تا کیفیت داروی ایرانی کاهش پیدا نکند.

وزیر بهداشت گفت: یعنی کاهش قیمت نباید مترادف با کاهش کیفیت دارو باشد و برای ما اعتبار برند داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو بسیار مهم است و نباید در این زمینه کوتاه بیاییم.

حمایت ۹۰درصدی بیمه از داروی ایرانی پیوند کلیه

هاشمی در مورد کمبود داروی بیماران پیوند کلیه (سل‌سپت) گفت: این دارو تحت لیسانس کمپانی بین‌المللی در ایران تولید می‌شد اما خط تولید آن دچار مشکل شد و ۲ سال زمان می‌برد که به خط تولید قبل بازگردد.

وی ادامه داد: البته نیاز مردم به این دارو تأمین شده اما تفاوتی که خواهد داشت در حمایتی است که بیمه‌ها خواهند کرد به طوری که از داروی ایرانی ۹۰ درصد و از نوع خارجی ۷۰ درصد حمایت بیمه‌ای انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا