شورای شهر

طلایی: اختیارات و وظایف شورایاری‌ها افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی درباره برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورایاری‌ها اظهار داشت: از امروز تا ۲ روز آینده انتخابات هیات رئیسه شورایاری‌های ۳۵۴ محله شهر تهران در سوله مدیریت بحران منطقه ۵ تهران برگزار می‌شود و بدین ترتیب مرحله نخست آغاز به کار رسمی فعالیت شورایاری‌ها کامل می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله بعدی شکل‌گیری چهارمین دوره شورایاری‌ها تشکیل هیات امنای محلات است که توسط شهرداری انجام می‌شود و نسبت به انتخاب نمایندگان محلات اقدام می‌شود و در مرحله پایانی نیز مدیر محله انتخاب خواهد شد.

طلایی یادآور شد: نکات مهمی در این دوره شورایاری‌ها مورد توجه قرار گرفته است. اساسنامه فعلی شورایاری‌ها در حال بازنگری است و با رویکرد افزایش اختیارات و وظایف شورایاری‌ها این اساسنامه تغییر خواهد کرد و در صورتی که شورایاری‌ها در محلات اختیارات بیشتری داشته باشند می‌توانند پاسخگوی بیشتر انتظارات و نیازهای شهروندان خود باشند.

وی به وظایف عمده و اصلی شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: نخستین وظیفه آنها نیازسنجی محلات است که در هر محله با توجه به شرایط یک سری نیازهایی در بخش‌های مختلف وجود دارد که بهترین افرادی که می‌توانند نیازمندی‌ها را به هنگام و دقیق تدوین کنند شورایاران هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انجام نیازسنجی‌ها از طریق ستاد هماهنگی شورایاری‌ها این نیازها به دستگاه‌های ذیربط ارسال می‌شود و پیگیر خواهیم شد که درخواست‌های مردم اجرایی شود.

طلایی یادآور شد: پیگیر هستیم در بازنگری اساسنامه شورایاری‌ها وظایف و کارآمدی آنها افزایش یابد. شورایاران چشمان تیزبین و گوش‌های شنوای شورای شهر هستند و باید بتوانند از محلات با استفاده از حمایت‌ها و پشتیبانی که از سوی شورای شهر از آنها انجام می‌شود حداکثر نظارت را نیز اعمال کنند که برای این بخش نیز مطالعاتی انجام شده است.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا بخشی از وظایف شوراها را در قیاس محله به شورایاری‌ها واگذار کنیم.

طلایی خاطر نشان  کرد: اقدام سوم شورایاری‌ها پیگیری مطالبات مردم محل است و ما بر این باور هستیم که شورایاران بتوانند با اتکا به رأی مردم و حمایتی که از سوی شورای شهر می‌شود نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوره چهارم شورایاری‌ها تفاوت‌های فراوانی دارد که این بهترین فرصت برای رسیدن به بالاترین سطح کارآمدی شورایاری‌ها است. از هفته آینده و پس از انتخابات هیات رئیسه شورایاری‌ها با حضور در یک محله به صورت نیم‌روز بازدیدهای میدانی را از مسائل و مشکلات مردم و شورایاری‌ها خواهم داشت و در این راستا با مدیران منطقه و ساکنین محلات نیز جلساتی برای افزایش مشارکت‌های شهروندان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا