سیاسی

توضیحات افخم درباره پیگیری موضوع مسمومیت زائران عربستانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به سوالی در رابطه با سفر اخیر ظریف به عمان، گفت: مسائل منطقه‌ای از جمله موضوعاتی است که جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه‌ای به آن دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه‌ای لزوم مشورت پیرامون مسائل منطقه و تبادل نظر در زمینه‌های مختلف احساس می‌شد به همین منظور تصمیم گرفته شد آقای ظریف سفر چند ساعته‌ای را به کشور همسایه و دوست خودمان داشته باشند و پیرامون بحران و جنگ در یمن و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با مسمومیت تعدادی از زائران عربستانی در مشهد و احضار سفیر کشورمان به دنبال این واقعه، گفت: جا دارد تا از حادثه‌ای که رخ داده است ابراز تاسف کنیم و با خانواده‌های درگذشتگان نیز ابراز همدردی می‌کنیم.

وی ادامه داد: از همان ساعت اولیه مقام‌های مسئول در کشورمان مساله را بررسی کردند و در حال حاضر هم در حال بررسی جزئیات و علت حادثه هستند تا با پیدا شدن علت، موضوع مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

افخم تاکید کرد: دادستانی محترم اعلام کردند چند نفر بازداشت شده‌اند، مدارک و نمونه‌هایی از وضعیت مواد غذایی، هوا و سایر مدارکی که می‌تواند به شناسایی علت مسمومیت و دریافت علت مسمومیت کمک کند نمونه‌برداری شده است و موضوع به جدیت در حال دنبال شدن است. ما نیز امیدوار هستیم که نتیجه آن روشن شود. در هر حال واقعا جای تاسف دارد و امیدواریم که زائران محترم حرم امام رضا (ع) این ابراز همدردی ما را بپذیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مهمانان و زائران خارجی جایگاه خوبی در کشورمان دارند و مهمان‌نوازی ایرانیان نیز شهره است و امیدوار هستیم که این رسیدگی‌ها هم کمک کند تا کوچک‌ترین ابهامی در این مساله باقی نماند و کاملا عادلانه به این موضوع رسیدگی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا