شورای شهر

ضرورت بازنگری اصل مربوط به شوراها در قانون اساسی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس جدیدی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه شورای شهر، نظارت در امور مختلف است، گفت: شورای شهر به هیچ عنوان در اجرا نمی‌تواند وارد شود و ۳۱ عضو شورا وظیفه اصلی نظارت را دارند که شورای شهر تهران هم این وظیفه را پرکار و فعال انجام می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری، قانون‌هایی وجود دارد که باعث کندی روند نظارت توسط شورای شهر شده است، گفت: اگرچه اصل ۱۰۰، ۱۰۶ و ۱۰۷ قانون اساسی بیانگر وظایف شوراهاست، اما ابهامات و شبهاتی در شورای نگهبان در تفسیر قانون اساسی و ضرورت استفسار از مجلس و حل شبهات در این حوزه وجود دارد. در غیر این صورت شورای شهرها در بحث مدیریت شهری نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند.

 

عضو کمیسیون نظارت شورا در ادامه با اشاره به ضرورت بازنگری قانون اساسی مربوط به شوراها و رفع ابهامات موجود در تفسیر قانون افزود: ۱۰ سال است که این طرح منتظر بررسی در مجلس است، در حالی‌که تصویب این طرح باعث قدرت‌گیری بیشتر شوراها در بحث نظارت و مدیریت شهری می‌شود.

 

جدیدی در پایان با اشاره به اینکه این لایحه را باید با قید دو فوریت به مجلس برد، گفت: این لایحه باید هرچه زودتر برای بررسی توسط کمیسیون مربوطه وارد مجلس شود، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گیرد و پس از تصویب، ابلاغ و اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا