سیاسی

تلاش برای به حداقل رساندن اختلافات و بررسی آن در اجلاس آینده وزرا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گفت: تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام وقت کار کنیم تا ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.

ظریف پس از پایان نشست هسته‌ای یک روزه ژنو در مصاحبه با بیان اینکه اختلافات موجود بین طرف‌های مذاکره هم فنی و هم سیاسی است افزود: به نظر می‌رسد که این وظیفه مذاکره کنندگان است تا تلاش کنند با راه حل‌هایی که در لوزان به توافق رسیدیم، بدون زیاده خواهی و وارد کردن مسائل جانبی کار نگارش متن را به پایان برسانیم.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه همچنان نکات اختلافی متعددی وجود دارد، اضافه کرد: در نشست‌های متعدد تلاش خواهد شد تا این اختلافات به حداقل برسد و در جلسه آینده وزرا بررسی شود.
ظریف در پاسخ به این سوال که موارد اختلافی شامل چه موضوعاتی است، گفت: این موضوعات به طور عمده همان اختلافاتی است که در بحث‌های‌ عمومی مطرح است.
وی همچنین درباره مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی اظهارداشت: در این باره دیدگاه‌هایی را‌ از قبل مطرح کرده ‌بودیم و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند و ما هم در این باره تاکید کردیم و قرار شد راهکارهای دیگری برای حل و فصل‌ آن بررسی شود.
براساس اعلام مذاکره کنندگان کشورمان نشست بعدی هسته‌ای پنج شنبه همین هفته در سطح معاونان و کارشناسان در وین برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا