اجتماعی و فرهنگی

مدعی بی عیب بودن نیستیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با اشاره به اینکه انتقادات ارائه شده درمورد طرح" نگارخانه ای به وسعت یک شهر"  انتقادات سازنده ای بود، گفت: مدیریت شهری مدعی نیست که این طرح کاری بی عیب و نقص بود، اما چیزی که مسلم و قطعی است این است که افکار عمومی در داخل و خارج از کشور نسبت به این موضوع راهی جز تایید کردن آن نداشتند که این سطح استقبال و مورد توجه قرار گرفتن نشات گرفته از درایت و خلاقیت سازمان زیباسازی شهر تهران بود.

قالیباف با بیان اینکه مجموعه حرکت، تلاش و اتفاقاتی که در تهران از سوی سازمان زیباسازی اتفاق افتاده است، قابل توجه است، گفت: زیباسازی در چند سال اخیر با هدف گذاری های درست و مناسب، سیر تکاملی خوبی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته از سوی تک تک افراد فعال در این سازمان قابل تقدیر و تشکر است، ادامه داد: به شخصه از مدیرعامل این سازمان، جناب آقای دکتر کامیاب به خاطر اقدامات انجام داده در حوزه زیباسازی تقدیر و تشکر می کنم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه انجام برخی از اتفاقها در تهران نیازمند تغییر در نگرش است نه صرف پول، وقت، مدیریت و … ، ادامه داد:  باید بخاطر انجام طرح " نگارخانه ای به وسعت یک شهر" از مجموعه زیباسازی  تشکر کنم چون این طرح از جمله کاهاری خلاقانه ای بود که از سوی این سازمان  انجام شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه " طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر"  حرکت زیبا و قابل تقدیری است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت، افزود: این طرح با توجه به نحوه تبلیغات و اجرا توانست به عنوان یک فعالیت نیکو در تهران ثبت شده و دوست و دشمن در مقابل  آن سر تعظیم فرود آوردند.

زیباسازی به تغییر رفتار شهروندان توجه کند

شهردار تهران با بیان اینکه تهران به نقطه ای رسیده است که دیگر با توسعه کالبدی ارتقا کیفیت پیدا نمی کند و نباید صرفا به موضوع کالبدی پرداخت، گفت: بیش از هرچیز در سازمان زیباسازی نیازمند توجه به این موضوع هستیم و باید تناسب درستی در این زمینه پیش رویمان قرار دهیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه رابطه بین تغییر رفتار شهروندی و زیباسازی نقشی است که سازمان باید بتواند به درستی آن را ارائه کند، گفت: در این زمینه دقت به موضوعات پیش رو خیلی مهم است که با دوحرکت نخبه گانی از یک طرف و استفاده از نیروهای جوان، خلاق، ایده پرداز، پرتلاش و بی حاشیه از سوی دیگر و ترکیب آنها با یکدیگر می تواند زیباسازی را به سمت جلو جهش داد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید مدیریت کارفرمایی را یاد بگیریم، افزود: به عنوان مثال با کم کردن تابلوهای تبیلغاتی در سطح شهر می توان درآمد را افزایش داد یعنی می توان با تعداد کم و بالا بردن کیفیت، در آمد خوبی داشته باشیم.

به گفته قالیباف چیزی که مشهود است این است که سازمان زیباسازی در معماری و نمای شهر می تواند نقش کلیدی تر و موثرتری در دوره میان مدت داشته باشد و در عین حال شهرسازی میتواند تاثیرات دراز مدت خود را در شهر داشته باشد بنابراین چندان عجیب نیست که ساماندهی نما و زیباسازی ساختمان های شهر را از زیباسازی توقع داشته باشیم و در این حوزه خیلی از شهرسازی و معماری متوقع نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا