اجتماعی و فرهنگی

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان یارانه بلیت به اتوبوسرانی مشهد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هوشنگ خندان‌دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در بازدید از فعالیت‌های پروژه خط دو قطارشهری مشهد، با اشاره به اینکه این اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به شهرداری مشهد پرداخت شده است، اظهار کرد: قرار بر این بود ۱۵ میلیارد تومان برای یارانه بلیت اتوبوس به مشهد پرداخت شود که این امر تحقق یافته است؛ بعد از تهران مشهد بیشترین یارانه‌های بلیت اتوبوس را دریافت می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه شهرداری قیمت‌ها را به طور غیر متعارف افزایش ندهد، قرار بر این شد تا دولت به شهرداری کمک کند از شهرداری‌ها نیز می‌خواهیم سیاست‌هایی را به پیش ببرند که بر روی مردم فشاری وارد نشود.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور عنوان کرد: در خصوص اوراق مشارکت محدودیتی برای شهرداری مشهد تعیین نشده و اهمیت زیادی برای مشهد لحاظ می‌شود.

 

خندان‌دل با بیان اینکه تمام مسائل حوزه حمل و نقل جزء اولویت‌هاست و خواستار پیشرفت بیشتر امور هستیم، گفت: در سال گذشته صددرصد اعتبارات وعده داده شده در خصوص قطارشهری به شهرداری مشهد پرداخت شده که این مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

وی ادامه داد: پروژه خط سه قطار شهری پروژه‌ای با طول ۲۵ تا ۲۶ کیلومتر است که حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و باید اقدامات خیلی جدی برای تامین منابع مالی این پروژه ایجاد شود.

 

خندان‌دل در خصوص پیشرفت پروژه خط دو قطارشهری و مقدمات آغاز عملیات خط سه قطار شهری، تصریح کرد: خط دو قطار شهری در ایستگاه‌های میدان شهدا و میدان سعدی با پیچیدگی‌های خاصی همراه بوده اما خوشبختانه تا کنون پیشرفت‌های خوبی داشته است؛ دستگاه «تی.بی.‌ام» برای بخش جنوبی خط دو از میدان سعدی خارج شده و در قسمت‌های بعدی خط سه شروع به کار می‌کند.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه مشهد پس از تهران پرجمعیت‌ترین شهر است و علاوه بر جمعیت شهر، زائران زیادی هم وارد آن می‌شوند، اضافه کرد: به همین دلیل موضوعات حمل و نقل بسیار اهمیت دارند و یکی از راه‌حل‌های اساسی برای آن، سیستم‌های ریلی است.

 

وی با بیان اینکه مطالعات خط چهار قطار شهری مشهد نیز انجام شده است، عنوان کرد: این خط نیز با طی مسیرهای اداری لازم عملیاتی می‌شود، کمک‌های دولت در خصوص شبکه‌های ریلی جزء اولویت‌ها بوده است زیرا بزرگترین خدمت را به مردم ارائه می‌دهد.

 
 
 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا