سیاسی

بلغارستان می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی در حوزه انرژی باشد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلغارستان با اشاره به بیش از یک قرن مناسبات سیاسی فیمابین، اظهار داشت: همکاری های دو کشور در این مدت همواره خوب بوده است و امیدواریم حضور شما در شرایط جدید بر تحکیم مناسبات و رسیدن به نقطه مطلوب در روابط تاثیرگذار باشد.

 

رییس جمهوری آمادگی کشورمان برای توسعه روابط اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی با بلغارستان را یادآور شد و گفت : دو کشور دارای ظرفیت‌ها و جاذبه های فرهنگی و طبیعی بسیار درحوزه گردشگری هستند و باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کرد.

سفیر جدید بلغارستان نیز اراده مقام های ارشد کشورش برای تحکیم مناسبات با ایران در همه زمینه ها را خاطرنشان ساخت و گفت: در طول دوران ماموریتم در تهران تلاش خواهم کرد تا همکاری‌های تهران – صوفیه در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد.

"خریستو پولنداکف" با اشاره به موقعیت سوق الجیشی بلغارستان به عنوان دروازه اروپا ، گفت: با توجه به صرفه اقتصادی بلغارستان می تواند مسیر انتقال انرژی وهمچنین پل ترانزیت کالا و حمل و نقل بین منطقه، ایران و اروپا باشد.

وی بر توسعه روابط دوملت نیز تاکید کرد و گفت : ایران دارای جاذبه های فراوان تاریخی ، فرهنگی و معماری است و می تواند مقصد گردشگران بسیاری از کشورهای اروپایی باشد.

در این دیدار سفیر جدید بلغارستان تصویری از پدر خود را که ۳ دهه پیش به عنوان سفیر، استوارنامه‌اش را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (در مقام ریاست جمهوری) تقدیم کرده بود، نشان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا