شورای شهر

شهردار منطقه، ساخت و ساز میدان سپاه را ندید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدمهدی تندگویان در تشریح جزئیات ساخت و ساز در میدان سپاه با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای فی ما بین شهرداری تهران و نیروهای مسلح وجود دارد که براساس آن اگر شهردار منطقه ظرف مدت‌ یک‌ماه، پاسخی به درخواست ندهد به منزله پاسخ مثبت و تایید است، گفت: شهردار منطقه نیز عنوان داشته که نامه را ندیده است.

وی با بیان اینکه این بنا پروانه ساخت ندارد، گفت: در حالی شهرداری مدعی است پروانه‌ای برای ساخت این ساختمان نداده است که تفاهم نامه‌ای نیز فی مابین نیروهای مسلح و میراث فرهنگی شهر تهران نیز وجود دارد که متعهد شده‌اند که در حریم سازه تاریخی عشرت آباد ساخت و ساز نداشته باشند.

 

تندگویان با بیان اینکه دعوتنامه‌ای برای شهردار منطقه، معاون شهرسازی شهرداری و مسئولان میراث فرهنگی ارسال شده است تا با کمیسیون شهرسازی شورای شهر به جمع بندی نهایی در خصوص این سازه برسیم، گفت: این ساختمان پروانه ندارد و از آنجایی که سازه در داخل ملک نظامی است ما حق ورود نداریم.

 

وی با بیان اینکه مسئولان پادگان مدعی هستند که پس از رأی شورای عالی شهرسازی مبنی بر توقف ساخت، این پروسه متوقف شده است، گفت: با توجه بر تاثیر این سازه بر منظر شهری و نمای میدان و همچنین نزدیکی این ساختمان به بنای تاریخی"کلاه فرنگی"، شورای شهر نظر بر قلع این ساختمان دارد و باید این موضوع درجلسه بررسی شود.

 

تندگویان با بیان اینکه ندیدن نامه از سوی شهردار برای ما پذیرفته شده نیست، گفت: ممکن است که با وجود قرار گرفتن این ساختمان در داخل ملک نظامی، ساخت طبقات اول و یا دوم و همچنین گودبرداری قابل رویت نباشد، اما هنگامی که ساختمانی ساخته می‌شود؛ حتما کارشناسان شهرداری آن را دیده و گزارش کردند و این میزان سهل انگاری مورد قبول نیست.

 

مخبر کمیسیون شهرسازی و معماری با بیان اینکه ساخت و ساز میدان سپاه در طول تعطیلات نوروز شدت گرفته است، افزود: با این همه، توجیح عدم رویت شهردار را نمی پذیریم.

 

وی با بیان اینکه مسئولان پادگان ادعا دارند که قرار است این ساختمان به محیط اداری بسیج تبدیل شود، گفت: با این حال وقتی سازه پروانه ندارد و نقشه‌ای ارائه نشده است ، نمی توانیم نظری دقیق در این خصوص ارائه دهیم، اما از آنجایی که برای این ساختمان، دسترسی بیرونی تعریف نشده است؛ تجاری بودن معنا ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا