مدیریت شهری

تخصیص اعتبار ۲۴۳۰ میلیاردی از سوی شهرداری برای توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مسعود رنجبریان با بیان مطلب فوق، گفت: بالغ بر ۱۸۰۰میلیارد تومان بودجه مستقیم اختصاص یافته به توسعه حمل و نقل ریلی از سوی شهرداری تهران بوده و همچنین بیش از ۳۵۰میلیارد نیز به منظور تملک های موجود در مترو و ۳۳۰ میلیارد هم بابت بازپرداخت فاینانس های مترو در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد. این در حالیست که تنها ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت در سال ۹۴ مصوب شده است و این رقم در مقایسه با بودجه شهرداری تهران در توسعه حمل ونقل ریلی رقمی بسیار ناچیز و کمتر از ۱۰% بودجه شهرداری است که با در نظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمایت از حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی ، انتظار مدیریت شهری از دولت محترم اختصاص حداقل ۲هزارو ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه متروی تهران در سال جاری می باشد.

 

رنجبریان با اشاره به اولویتهای توسعه مترو در سال ۹۴ گفت: از اولویتهای مهم توسعه متروی تهران تکمیل و توسعه نیمه شمالی خط ۳ مترو است که تا شهرک قائم واقع در بزرگراه ارتش امتداد پیدا خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: توسعه خط ۴ مترو تا فرودگاه مهرآباد از دیگر فعالیتهای سال ۹۴ شهرداری تهران خواهد بود.

 

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اولویتهای بعدی گفت: تکمیل و راه اندازی نیمه شمالی خط ۷ مترو تهران در سال جاری همچنین بهره برداری تعدادی از ایستگاه های این خط در دستور کار قرار دارد.

 

رنجبریان با اشاره به اینکه تلاش می شود در سال ۹۴ بخش‌هایی از خط ۶ مترو نیز مورد بهره برداری قرار گیرد، تصریح کرد: تونل سازی خط ۶ در دست اجراست و انتظار می‌رود در صورت تحقق اعتبارات دولتی بخش‌هایی از این خط نیز در سال ۹۴ راه اندازی و تکمیل شود.

 

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر مسیر از بخش جنوبی خط ۱ حدفاصل حرم مطهر حضرت امام(ره) تا فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و سپس شهر جدید پرند در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت نیز از دیگر پروژه های متروی تهران در سال جاری است.

 

وی در ادامه به تامین منابع مالی در ساخت مترو اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. این در حالی است که از سوی دولت در سال ۹۳ تنها مبلغ ۱۹۵میلیارد تومان اعتبار برای مترو تهران مصوب شد و از این میزان نیز تنها ۱۰۹ میلیارد را پرداخت کردند.

 

رنجبریان تصریح کرد: استفاده از منابع فاینانس یکی از راه های تامین منابع مالی مورد نیز توسعه متروست که شهرداری تهران نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های خطوط ۳، ۶و۷ مترو نیاز به استفاده از منابع فاینانس دارد. از این رو در سنوات گذشته مجوزهای لازم اخذ فاینانس گرفته شد اما با توجه به اینکه تامین کننده خارجی نداشتیم موفق به استفاده از این منابع نشده ایم و مجوزهای گرفته شده نیز اعتبار خود را از دست دادند لذا مجددا از سال ۹۳ تا کنون پیگیری های مختلفی کرده‌ایم تا مجوزهای گذشته را از سوی دولت و شورای اقتصاد کشور مورد تمدید قرار گیرد.

 

به گزارش سایت شهرنوشت، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اورهال قطارهای مترو یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران در سال ۹۴ است که به این منظور توسعه ناوگان نیز در دستور کار قرار گرفته است و اکنون جدای از واگن‌های مورد نیاز خطوط در دست احداث تعداد دیگری واگن برای خطوط موجود در نظر گرفته شده تا هم اورهال قطارها منظم تر صورت گیرد و هم بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو را کاهش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا