شورای شهر

شوراها از مهمترین مؤلفه‌های ماتریس همدلی و همزبانی دولت و ملت هستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین الهه راستگو در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور اظهارداشت: مجموعه شوراهای اسلامی شهر و روستا از مهمترین مؤلفه‌های ماتریس همدلی و همزبانی دولت و ملت است و دولت باید در سال جاری و در راستای اعتماد به مردم و نمایندگانشان در شورای اسلامی شهر، مدیریت یکپارچه شهری را با تمام ملزومات آن محقق سازد تا گامی اساسی در تحقق عنوان سال برداشته شود.

 ملت نیز بی تردید می‌بایست با هم‌افزایی بهره لازم برای پیشرفت مادی و معنوی کشور را فراهم کند.

وی در نطق پیش از دستور خود ادامه داد: با مروری بر مناسبتهای پیش روز به ویژه بزرگداشت روز کارگر و روز معلم می‌توان به مولفه‌های دیگر تحقق عنوان سال نیز دست یافت.

راستگو افزود: در کنار هم بودن تولید کنندگان کشورمان و سازندگان، روح و فکر جامعه خود می‌تواند نشانه‌ای باشد از اهمیت والای این دو قشر در تحقق اهداف و آرمانها.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید مطالبات برحق این اقشار ارزشمند را مورد توجه جدی قرارداد و در کنار براوردن مطالبات کارگران زحمت‌کش بی‌ادعا و معلمان پرتلاش تمامی همت خود را در جهت ارتقای جایگاه ارزشی آنان به کار بست.

وی در مورد موضوع شهرها نیز اظهارداشت: حضرت علی (ع) به معرفی صفات و ویژگی‌های یک شهر اسلامی پرداختند، توجه همزمان به فرم و کالبد در کنار مسائل حقوقی و محتوایی شهر از ویژگی‌های کلام آن حضرت در خصوص شهر است. برای نمونه می‌توان از بیانات حضرت علی (ع) محله محوری را نام برد، در محله‌های شهر تهران همسایگان همدیگر را می‌شناسند و از هم حمایت و پشتیبانی می‌کنند و حق همسایه را ادا می‌کنند، در مواقع خطر پشتیبان هم هستند و در مواقع نیاز یار هم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا