اجتماعی و فرهنگی

شرط و شروط شهرداری برای بهشت زهرا (۲)

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی عبداللهی گفت: ما بحثی در این خصوص در شهرداری داشتیم و بررسی‌های کارشناسی و مطالعاتی نیز انجام می‌دهیم که ظرفیتی در قبرستان‌های متروکه و متبرکه برای دفن محدود و محلی برای هر محله ایجاد کنیم.

 

 

وجود ۱۲۰ قبرستان متروکه و متبرکه در تهران

 

وی ادامه داد: برای انجام این کار از مشاوران سازمان بهشت زهرا (س) کمک گرفتیم و چند جلسه نیز برای شناسایی قبرستان‌های قدیم تهران شامل قبرستان‌های متروکه و متبرکه برگزار شده است. البته این موضوع ظرفیت چشمگیری برای ما ایجاد نمی‌کند.

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به وجود ۱۲۰ قبرستان متروکه و متبرکه در تهران خبر داد و افزود: ۶۰ مورد از این قبرستان‌ها به طور کامل از بین رفته و تغییر کاربری داده اند ولی ۸۰ قبرستان باقی مانده که از این بین تعدادی قبرستان‌های قدیمی و متبرکه است و نگاه این‌ است که بررسی‌های میدانی برای احیا آن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پس از تکمیل این مطالعات، ظرفیت خالی قابل استفاده در گورستان‌های متروکه و برخی از امامزاده‌ها را برای دفن محدود و محلی استفاده خواهیم کرد.

 

 

بهشت زهرا تا ۳ سال دیگر ظرفیت دارد

 

 

عبداللهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بهشت‌زهرا (س) تا سال ۹۷ گنجایش دفن متوفیان را دارد، افزود: فضای بهشت زهرا (س) فعلی حدود ۸۰۰ هکتار است و روزانه از ۱۷۰ متوفی پایتخت، ۱۲۰ تن از آنها در بهشت‌زهرا تدفین می‌شوند.

به گفته معاون شهرداری تهران، بهشت‌زهرا در سال ۴۹ اولین دفن را داشته است و تا سال ۹۷ نیز همچنان گنجایش دارد.

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درخصوص محل جدید گورستان تهران، عنوان کرد: از مکان‌های مختلفی دیدن کردیم و رایزنی‌هایی را برای مکان‌یابی انجام داده‌ایم اما هنوز قطعی نشده است.

وی با بیان این‌که زمین در نظر گرفته شده باید بیش از ۵۰۰ هکتار باشد گفت: از نظر ما برای گورستان باید ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ هکتار مساحت در نظر بگیریم تا برای ۵۰ سال آینده با مشکل ظرفیت مواجه نشویم

عبداللهی در ادامه گفت: خواسته ما این است که ۲ یا ۳ نقطه برای گورستان مکان‌یابی کنیم که احتمالا جنوب و شرق تهران گزینه های مناسبی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا