ورزشی

مراحل کسب سهمیه المپیک برای کشتی‌گیران مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، تیم‌هایی که قصد دارند در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ به منظور کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو شرکت کنند باید در رقابت‌های قاره‌ای سال ۲۰۱۵ شرکت کنند. بدین ترتیب حضور کامل تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۵ دوحه قطر الزامی است.

اولین مرحله کسب سهمیه المپیک ریو رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ است که شهریورماه سال جاری به میزبانی لاس وگاس آمریکا برگزار خواهد شد؛ ۶ نفر برتر هر وزن المپیکی (شش وزن) به صورت مستقیم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ را کسب می‌کنند. (شش نفر اول هر وزن شامل نفرات اول و دوم، سوم و پنجم مشترک هستند.)

سایر سهمیه‌های المپیک در مسابقات قاره‌ای و گزینشی تقسیم خواهد شد.

با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۱۶ میلادی برای هر قاره یک مسابقه گزینشی مجزا در نظر گرفته شده است که رقابت‌های گزینشی قاره آسیا اسفندماه سال ۹۴ در آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد که نفرات اول و دوم این مسابقات جواز حضور مستقیم در المپیک لندن را به‌دست می‌آورند.

این رقابت‌ها در قاره‌های اروپا، آمریکا و آفریقا – اقیانوسیه به ترتیب در صربستان، کلمبیا یا آمریکا و الجزایر برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، بعد از تقسیم سهمیه‌های المپیک در مسابقات قاره‌ای، دو رقابت جهانی برای تکمیل سهمیه‌های باقی مانده در نظر گرفته شده است تا کشورهایی که موفق به کسب سهمیه کامل نشده‌اند، سهمیه‌های خود را تکمیل کنند. اولین رقابت جهانی کسب سهمیه ۲ تا ۴ اردیبهشت ماه سال ۹۵ به میزبانی اولانباتار مغولستان برگزار خواهد شد و به فاصله کوتاهی مرحله دوم و نهایی کسب سهمیه المپیک ریو ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ماه به میزبانی استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

مراحل کسب سهمیه المپیک برزیل و زمان برگزاری مسابقات به شرح زیر است:

* مرحله اول: مسابقات جهانی ۲۰۱۵ لاس‌وگاس آمریکا (۶ نفر اول هر وزن سهمیه می‌گیرند) (۱۶ تا ۲۱ شهریور ۹۴)

* مرحله دوم: مسابقات قاره‌ای (۲ نفر برتر هر وزن) (۲۷ تا ۲۹ اسفند ۹۴)

* مرحله سوم: مسابقات بین‌المللی فاز اول گزینشی المپیک (۳ نفر برتر هر وزن) ( ۲ تا ۴ اردیبهشت ۹۵ در اولانباتار مغولستان) کشتی‌گیرانی که پیش از این سهمیه المپیک گرفته‌اند حق حضور در این مسابقات را ندارند.

* مرحله چهارم: مسابقات بین‌المللی فاز دوم گزینشی المپیک (۲ نفر برتر هر وزن) (۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۵ در استانبول ترکیه) کشتی‌گیرانی که پیش از این سهمیه المپیک گرفته‌اند حق حضور در این مسابقات را ندارند.

به گزارش فارس، بدین ترتیب کشتی ایران در چهار مرحله جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس آمریکا،‌ گزینشی قاره آسیا در آستانه قزاقستان، دو گزینشی بین‌المللی تعیین شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی در مغولستان و ترکیه می‌تواند سهمیه‌های لازم برای شرکت در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب کند.

البته تعداد سهمیه‌های قطعی در مراحل دوم تا چهارم نهایی نشده است و اعداد درج شده در داخل پرانتز مربوط به المپیک لندن است و باید برای قطعی شدن نتایج منتظر اعلام قطعی اتحادیه جهانی کشتی ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا