سیاسی

حمله عربستان به یمن، توهم و رقابت کودکانه است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه‌ی علنی امروز مجلس با اشاره به تحولات یمن گفت: هجوم وحشیانه نظامی به کشور مسلمان یمن موضوعی است که دل همه‌ی مسلمانان را آزرده است، آن هم با توسل به توهمات و رقابت‌های کودکانه در منزلت منطقه‌ای.

 

وی ادامه داد: دولت سعودی مدعی دولت اسلامی است. اما کجای اسلام اجازه‌ی ریختن خون بیگناهان را با تخیلات واهی می‌دهد؟ کجای اسلام تخریب خانه‌های مسلمانان را به دلیل رقابت‌های ناشیانه می‌دهد؟ کجای اسلام اختلاف‌افکنی میان مسلمانان را به دلایل واهی می‌دهد؟ مگر در روایات نیامده کسانی که حتی با تمسک به دین بین مومنان اختلاف ایجاد می‌کنند ملعون هستند؟

 

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: اگر دولت سعودی ادعای اسلامیت دارد باید بفهمد که این مسیر جنگ‌طلبی که انتخاب کرده جز لعنت خدا و بندگان خدا چیزی در کارنامه‌ی آنان ندارد. بخصوص که در ماه رجب که ماه حرام است و حتی در زمان جاهلیت اعراب برای آن حرمت قائل بودند این کارها انجام می‌شود.

 

لاریجانی یادآور شد: شما که مسلمان هستید باید حرمت این ماه را حفظ کنید و دست از خونریزی مسلمانان بردارید. خود می‌دانید که با این جنگ افروزی به مقاصد سبک خود نمی‌رسید. بلکه شأن و جایگاه شما در بین مسلمانان مخدوش‌تر خواهد شد.

 

رییس مجلس با بیان اینکه ایران طرحی را برای ایجاد آرامش و حل و فصل مسائل یمن ارائه کرده است، توضیح داد: طبق این طرح اطراف یمنی باید با گفت و گوی ملی، مسائل اقتصادی خود را حل کند و بهتر است قبل از این که بیشتر در باتلاق بدنامی و شکست گرفتار شوند از این فرصت استفاده کنند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مجددا اقدام جنگ طلبانه سعودی را محکوم می‌کند و انتظار دارد در فرصت ماه مبارک رجب به این جنگ افروزی کثیف که فایده آن را رژیم صهیونیستی می‌برد خاتمه داده شود.

رئیس قوه مقننه همچنین بیان کرد: مساله دیگر اقدام پارلمان آمریکا در تصویب قانونی برای رویت توافق بین ایران و ۱+۵ و اظهار نظر در آن است. تحلیل‌های مختلفی در این باره در صحنه‌های بین‌المللی ارائه شده که بعضی آن را دال بر ناتوانی رئیس جمور آمریکا و برخی آن را حکایت‌گر نوعی فریب کاری جدید و بعضی آن را مسیری برای بر هم زدن زمینه‌های توافق دانسته‌اند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: هر یک از این تحلیل‌ها که مورد توجه باشد ثمری برای دولت آمریکا نخواهد داشت و جمهوری اسلامی با توجه به شرایط جدید به وجود آمده مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهد و طبعا آنان باید تضمین‌های روشن‌تری برای نتیجه بخش بودن ادامه مذاکرات ارائه نمایند. قطعا این مساله اواضح‌تر شده که با این بازیها این آمریکاست که به دنبال بر هم زدن میز مذاکرات است. البته بعید است این تصور خام برای مذاکره کنندگان آمریکایی به وجود آمده باشد که با این شگرد می‌توانند قدرت چانه زنی بیشتری برای خود فراهم کنند. بلکه به عکس باید شرایط متفاوت و سخت‌تری را در تضمین توافق تحمل نمایند.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه تاکید کرد: مذاکره کنندگان ما نیز باید با توجه بیشتری صحنه مذاکرات را مدیریت کنند و برای حالات مختلف سناریوهای بدیلی مبنا قرار دهند و جمهوری اسلامی تا نتیجه‌ی تصمیم طرف مقابل قطعی نشود اقدامی نخواهد کرد.

لاریجانی همچنین روز ارتش را بر نیروهای سه‌گانه تبریک گفت و افزود: امیدواریم با همت بلند مسیر اقتدار و سرافرازی را برای ملت رقم بزنند.

وی همچنین اظهار کرد: ولادیت امام محمد باقر (ع) پایه گذار فقه اسلامی را نیز به مراجع عظام ورهبری و روحانیت و همه مسلمانان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم از انفاس قدسی آن امام همام برکات خداوند بر ملت عزیز نازل شود.

به گزارش ایسنا، لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن به آغاز ماه مبارک رجب گفت: این ماه بر حسب حدیث ملک داعی، خداوند آن را چنان ریسمانی بین خود و بندگانش قرار داده تا هر کس این ریسمان را بگیرد به او می‌رسد و شب اول این ماه یکی از چهارشبی است که بیدار ماندن برای عبادت و احیا گرفتن آن تاکید شده است.

وی افزود: روز ۱۵ این ماه محبوب‌ترین روزها نزد خداوند است و ۲۷ این ماه نیز پیامبر خداوند (ص) به پیامبری برانگیخته شد و روز آشکار شدن رحمت خداوند رحیم است که امیدواریم همه مومنان ازاین ماه که بر حسب روایات آن را ماه خود نامیده و در بعضی روایات ماه رجب ماه حضرت امیرالمومنین حضرت علی (ع) نامیده شده با توجه کامل و بهره جستن از لحظات آن توفیق تمسک به ریسمان الهی پیدا کند.

رئیس قوه مقننه همچنین با بیان اینکه طبق این ماه جزء ماههای حرام است تصریح کرد: غفلت و معصیت در این ماه عقوبت شدید‌ترین نسبت به ماههای دیگر دارد و دعا و راز و نیاز بخصوص روزه داری باعث قرب بیشتر به حضرت حق می‌شود و امید است همه مومنان در راه بندگی خدا در این ماه موفق باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا