اجتماعی و فرهنگی

پوشش بیمه‌ای سالمندان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فرید براتی سده با اشاره به برگزاری جلسه تخصصی شورای ملی سالمندان با کارشناسان این حوزه اظهار داشت: این جلسه هفته جاری برگزار خواهد شد و در نهایت سند جامع راهبردی سالمندان تدوین خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از تدوین این سند با هماهنگی‌های صورت گرفته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال خواهد شد و این وزارتخانه با توجه به شرایط تصمیم نهایی را برای ارسال این سند به شورای عالی رفاه و یا هیأت دولت خواهد گرفت.

براتی سده با تأکید بر اینکه در سند جامع راهبردی سالمندان کشور سرفصل‌های مختلفی برای سالمندان پیش‌بینی شده است، بیان داشت: بسته‌های حمایتی، معیشتی، درمانی و بیمه‌ای از مهمترین سرفصل‌های این سند راهبردی خواهد بود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: در این سند سیاست‌گذاری‌های اصلی و کلان در حوزه بیمه‌ای پیش‌بینی شده است و با تصویب نهایی سند اشاره شده، یک برنامه عملیاتی و اجرایی اتخاذ خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سند اشاره شده پس از تصویب نهایی از سوی شورای عالی رفاه و هیأت دولت اجرایی خواهد شد گفت: با اجرای این سند تمامی سالمندان در کشور تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

براتی سده با اشاره به آخرین آمار سالمندان در کشور گفت: بر اساس مرکز آمار تعداد سالمندان در کشور بالغ بر ۶ میلیون و صد هزار نفر است که ۸۰ درصد از این افراد متأهل و در کنار خانواده زندگی می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: بر اساس آمار هم اکنون تعداد زنان سالمند نسبت به مردان در کشور بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا