اجتماعی و فرهنگی

استخدام نیرو در آموزش و پرورش تعطیل نشده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی‌اصغر فانی فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان منطقه اردستان، زواره و مهاباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید فرهنگی شهیدان رجایی و باهنر گفت: بنده خود ۴۶ سال معلم بوده‌ام و با مسائل آموزش و پرورش کاملاً آشنا هستم و وقتی در جمع فرهنگیان قرار می‌گیرم، احساس یکی بودن، همدلی و همزمانی می‌کنم.

وی افزود: تعلیم و تربیت کار مهمی است همچنان که بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر بحث تعلیم و تربیت تأکید داشته‌اند.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی هر جامعه را تشکیل می‌دهد و خروجی‌های این زیرساخت‌‌‌، ورودی‌های آموزش عالی هستند، ادامه داد: آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه پایدار را تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم، کیفیت بخشی است و باید برای این کیفیت بخشی، فضا و امکانات را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طراحی و تصویب سند تحول نظام آموزشی، ۱۰ سال طول کشید و به عنوان یک تکلیف در آموزش و پرورش است.

وی گفت: سند تحول نظام آموزش و پرورش زیر ساخت برنامه توسعه ششم آموزش و پرورش است و در این مدت که ما در خدمت آموزش و پرورش بوده‌ایم، موفق شده‌ایم نقشه اجرای سند تحول را تکمیل کنیم.

فانی به تشکیل کمیته مناطق کمتر توسعه یافته در آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در این کمیته باید شاخص‌های مناطق کمتر توسعه را یافته و آنها را ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ مدرسه تک دانش‌آموزی در کشور داریم، اظهار داشت: قریب به ۵ هزار مدرسه کمتر از ۵ دانش‌آموزی داریم که نشان دهنده این است که در دولت یازدهم به خصوص در دوره ابتدایی اصرار داریم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل محروم نشود.

* تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی

وزیر آموزش و پرورش گفت: روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی از سیاست‌های ما هست و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی در حال تحصیل هستند؛ ضمن اینکه اعتباری را برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستامرکزی اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه استخدام نیرو در آموزش و پرورش تعطیل نشده است و در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در حال پرورش نیروی انسانی و معلم است، افزود: یکی دیگر از سیاست‌های ما پذیرش فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش است.

* رتبه‌بندی معلمان امسال اجرا می‌شود

فانی گفت: در تلاش هستیم تبعیض‌هایی که میان آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها وجود دارد، به تدریج حل شود؛ یکی از آنها بالا بردن حقوق بود که ۱۴ درصد به حقوق اضافه شد و دیگری امتیاز فرهنگیان در محاسبه امتیاز ۸۰۰ بوده است که به ۱۵۰۰ افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: رتبه‌بندی معلمان یکی دیگر از سیاست‌های آموزش و پرورش است و لازم است وقتی به دنبال آموزش و پرورش توسعه یافته هستیم، همکار فرهنگی از بهترین روش تدریس، فناوری روز، تحقیق و پژوهش برخوردار باشد و در این زمینه شایستگی‌های معلم را افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با رتبه‌بندی، انگیزه معلمان افزایش پیدا خواهد کرد و در سال ۹۴ رتبه‌بندی معلمان اجرا خواهد شد؛ در رتبه‌بندی معلمان، شاخص‌هایی تعیین می‌کنیم که مستقیماً به وظایف معلمان باز می‌گردد.

وی در مورد پژوهش سراهای دانش‌آموزی گفت: یکی از محل‌هایی که دانشمندان آینده کشور را تأمین می‌کند، پژوهش‌سراها هستند و تا پایان دولت یازدهم هر منطقه باید حداقل یک پژوهش‌سرا داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا