ورزشی

برانکو: به پرسپولیس آمده‌ام که یک شادی بزرگ به ارمغان بیاورم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین برانکو ایوانکوویچ پس از ورود به تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توانم توصیف کنم که چقدر هیجان‌زده هستم. امروز بعد از ۹ سال بار دیگر به ایران و فوتبال آن برگشتم و واقعا خوشحالم از اینکه شانس بزرگی مثل هدایت تیم بزرگ پرسپولیس به من داده شده است.

مربی پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که مسئولان باشگاه پرسپولیس از چه زمانی با او وارد مذاکره شده‌اند، تصریح کرد: مذاکرات از ۲-۳ ماه پیش با من شکل گرفت اما تمرکز اصلی در چند روز گذشته بوده است. در یکی دو سال اخیر تماس‌هایی از ایران برای حضورم در این کشور صورت گرفت اما چون در عربستان و امارات مشغول فعالیت بودم و قرارداد داشتم به ایران نیامدم اما این بار مذاکراتم با نژادفلاح در استانبول خیلی سریع انجام شد تا من هر چه سریع‌تر به تیم ملحق شوم.

برانکو در پاسخ به این سوال که چه شناختی از پرسپولیس و حواشی آن دارد، گفت: دقیقا می‌دانم پرسپولیس یعنی چه؛ پرسپولیس یعنی ارتش ۳۰ میلیونی هواداران، یعنی ۳۰ میلیون سرمربی. من به خودم و پرسپولیس اعتقاد و به هواداران اعتماد دارم. می‌دانم مدت زیادی است که پرسپولیس موفقیت نداشته اما به این تیم آمده‌ام که پس از مدت‌ها یک شادی بزرگ  به ارمغان بیاوریم.

سرمربی جدید پرسپولیس ادامه داد: می‌دانم کارم در پرسپولیس راحت نیست اما وقتی با نژادفلاح صحبت کردم تصمیم بر این شد که با کمک همه و البته رسانه‌ها و هواداران بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی درباره اینکه چه قولی به هواداران پرسپولیس می‌دهد، اظهار داشت: کار زیاد، احساسات زیاد و البته میل به پیروزی و موفقیت. این قول را از جانب خودم و بازیکنان به هواداران می‌دهم. 

برانکو درباره مبلغ قراردادش عنوان کرد: اگر بخواهم واقع بینانه درباره این موضوع حرف بزنم باید بگویم این موضوع جزیی از اسرار زندگی من است و البته اختیار این مسئله با باشگاه است. با این حال با توجه به اصرار شما باید بگویم پولی که از پرسپولیس می‌گیرم به مراتب کمتر از سایر تیم‌هایی است که در آن مربیگری کرده‌ام. واقعا در حال حاضر برای خودم مسائال مالی مهم نیست چون سال ۱۳۸۵ وقتی داشتم ایران را ترک می‌کردم گفتم روزی به کشور شما برمی‌گردم و الان هم خوشحالم که این اتفاق رخ داده است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا دو سال پیش به همراه الاتفاق عربستان به ایران نیامد، گفت: آن مسئله یک سوءتفاهم بود که الان دیگر حل شده و من در ایران هستم.

برانکو در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه شناختی از النصر عربستان حریف امروز پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دارد گفت: آشنایی من با النصر زیاد است به خاطر همین می‌توانم ادعا کنم که النصر در حال حاضر قوی‌ترین تیم عربستان است. فکر می‌کنم پرسپولیس هم در بازی رفت کاملا قدرت این تیم را احساس کرد اما با میل متعصبانه و اتحاد می‌شود این تیم را شکست داد.

وی در خصوص اینکه اطلاعاتش از النصر را در اختیار حسین عبدی قرار می‌دهد، گفت: در حال حاضر کادرفنی پرسپولیس بیشتر از من با تیم آشنا هستند و من و کادرفنی هم امروز فقط یار دوازدهم هستیم و باید از فردا هر چه سریع‌تر کارمان را آغاز کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا افرادی به عنوان دستیار او را در این تیم همراهی می‌کنند، گفت: آندره پانادیچ که قبلا بازیکن دیناموزاگرب و ملی‌پوش یوگسلاوی بوده و سابقه بازی در جام جهانی ایتالیا و هامبورگ را داشته به عنوان تمرین دهنده در کنار من خواهد بود. او سه سال است که دستیارم است. تای‌هومیر هم به عنوان مربی بدنساز خواهد بود که به جرات می‌توانم بگویم بهترین مربی بدنساز کرواسی و مانند خودم فارغ التححصیل رشته حرکت شناسی و استاد بدنسازی است.

برانکو گفت: قرار است در یکی دو روز آینده برادر پانادیچ که سابقه دروازه‌بانی و مربیگری در لیگ برتر کرواسی و همچنین مربیگری در الاتخاد عربستان را دارد به ما اضافه شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا انور لوگوسیچ به پرسپولیس نیامده عنوان کرد: پیش از این قرار بود لوگوسیچ همراه من به ایران بیاید اما با توجه اینکه او با فدراسیون فوتبال بوسنی ۶ ماه دیگر قرارداد دارد مسئولان او این فدراسیون برای حصوش در پرسپولیس با ما همکاری نکردند و اصرار داشتند به خاطر وضعیت حساس تیم بوسنی برای صعود به جام ملت‌های اروپا این مربی در این کشور بماند.

برانکو در مورد اینکه شنیده می‌شود کریم باقری و وحید هاشمیان دستیاران ایرانی او در پرسپولیس خواهند بود، گفت: من و نژادفلاح در این خصوص با هم مذاکره کردیم و تصمیم نهایی را در یکی دو روز آینده می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیمکت پرسپولیس بیش از اندازه شلوغ نیست، گفت: در فوتبال برای همه کار وجود دارد و هرکسی می تواند کمک کند. باقری و هاشمیان به خاطر حضور در فوتبال اروپا تجربه خوبی دارند.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا می‌داند به او در ایران لقب پروفسور داده‌اند گفت: پروفسور فقط لقب من نیست بلکه نشان دهنده مدرک تحصیلی‌ام است. من واقعا پروفسور هستم و به تازگی در رشته موازی با رشته تحصیلی‌ام مدرک دکترا گرفته‌ام. اگر به من می‌گویند پروفسور فقط به خاطر این نیست که عینک می‌زنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا