اجتماعی و فرهنگی

اذعان آموزش و پرورش به لو رفتن سئوالات امتحانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورشبا بیان اینکه در طول سال‌های گذشته آموزش و پرورش، امتحانات مطمئن و ایمنی برگزار کرده است، اظهار داشت: لو رفتن سؤالات و تخطی از قانون بسیار کم اتفاق می‌افتاد و در برخی موارد، مانند حادثه‌ای که متاسفانه چند روز قبل پیش آمد، علی رغم وجود قوانین و ضوابط، توسط خطای انسانی، تخلفی صورت گرفته است که باید با این موضوع برخورد قانونی شود که سیستم طبق ضوابط با آن برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای صیانت و حفاظت از امتحانات، ضوابط و قوانین مختلفی اعم از انتخاب طراح سؤال، تعداد افراد و ویژگی‌های طراح، قرنطینه کردن سؤالات، صیانت از سؤالات، بانک سؤالات و در مرحله بعد برگزاری امتحانات و مراقبت از امتحانات، تدوین شده است.

نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که « در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و در درس آمادگی دفاعی، بر خلاف عرف امتحانات هماهنگ استانی که باید از طریق قرنطینه و به صورت مهر و موم در اختیار مدارس قرار گیرد،‌ از طریق اتوماسیون اداری به مدارس ارسال شده است، نظر شما چیست؟ » گفت: البته استفاده از تکنولوژی‌های جدید بحث جدیدی است که به دوستان گفته‌ام که بررسی کنند اگر نیاز است، مصوبه جدیدی در شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص به تصویب برسد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در این مسئله به نظر من، در اجرای قانون تخطی شده است، مانند آنکه به فردی می‌گویند که این خیابان ورود ممنوع است و ورود می‌کند و خطای انسانی بوده که با آن برخورد خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا