اجتماعی و فرهنگی

بوستان جنگلی یاس از ۱۳ فروردین آماده خدمت‌رسانی به مردم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدباقر قالیباف در بازدیدی که صبح امروز از سازمان رفاه،خدمات و مشارکت‌های اجتماعی داشت با تاکید بر اینکه ارائه خدمت خوب به مردم از وظایف شهرداری است، گفت: تعطیلات نوروز و روزهای بین ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین بهترین زمان بازدید از تهران است و به همین دلیل در این ایام مردم از سراسر کشور و یا حتی خود شهروندان تهرانی قصد بازدید از تهران را دارند.وظیفه شهرداری ارائه خدمات خوب به مردم است و امیدواریم این خدمات که در ایام نوروز ویژه‌تر است در تمام طول سال ادامه پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت مورد توجه همه کشورهای پیشرفته دنیا است،افزود: گردشگری می‌تواند فرصت‌های شغلی را برای جوانان فراهم کند،همچنین می‌تواند به درون‌گرایی که محور اصلی اقتصاد مقاومتی است کمک کند.

 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس، اظهار کرد:در ۱۷ اسفند سال ۹۴،مقام معظم رهبری بر آماده سازی بوستان یاس برای مردم تاکید کردند و فرمودند این جنگل سرمایه ملی بوده و باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد، ایشان شهرداری را مکلف به آماده سازی این بوستان کردند که این توفیق بزرگی برای شهرداری و فرصت بزرگی برای مردم ایران است.

 

قالیباف ادامه داد:فرآیند آماده سازی این بوستان ۱۵۰۰ هکتاری در شمال شرق تهران، با همکاری سازمان‌های دیگر آغاز شد و به مردم قول می‌دهیم این بوستان در ۱۳ و ۱۴ فروردین آماده خدمت رسانی به مردم باشد.البته امکاناتی که برای این دو روز در نظر گرفته می‌شود موقتی است اما مردم می‌توانند روز خوشی را در آنجا سپری کنند.

 

وی در ادامه درمورد شعار سال ۹۴ اظهار کرد:اگر این شعار را هر فردی در قلب خود درک کند متوجه خواهد شد که تحقق آن بیش از هرچیز نیازمند مهر، محبت، گذشت و همکاری است.شهرداری هم در خدمت همه مردم است و امیدواریم با مهر و محبت به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

 

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر این که گردشگری فرصت خوبی برای رشد فرهنگی، اقتصادی و معرفی شهر تهران است، افزود: یکی از ضعف‌هایی شهر تهران این بود که به خوبی معرفی نمی شد. وظیفه ما این است که این شهر و ویژگی‌های آن را به توریست‌های داخلی و خارجی معرفی کنیم. تهران دارای ویژگی‌های خوبی از نظر تاریخی و تفریحی است ما در این شهر همزمان چهار فصل داریم . در تهران اقوام و سلایق مختلفی حضور دارند که برای همه آنها فرصت گردشگری وجود دارد.

 

وی ادامه داد: برای مثال در مورد فرصتهای مذهبی می‌توان به وجود امامزاده‌ها، حرم امام(ره) و شهر ری اشاره کرد.در مورد ویژگی‌های طبیعی این شهر می‌توان از دامنه البرز، تپه‌های عباس‌آباد و پل طبیعت، پارک‌های جنگلی، دریاچه‌ها، برج میلاد وغیره و همچنین دستیابی به کویر در طول ۴۰ دقیقه اشاره کرد.

افزایش استفاده از تورهای گردشگری در نوروز ۹۴

 

در ادامه، فرزاد هوشیار مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در این بازدید از طراحی آرمی با عنوان "مهمان طهران" با رنگ فیروزه ای خبر داد و با اشاره به خدماتی که در ایام نوروز به مردم شهر تهران ارائه شده گفت: از جمله خدمات این بود که روزانه پنج خانواده شهید به تهران‌گردی دعوت می شدند.

هوشیار تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ در تمام ایام به خوبی پاسخگوی نیاز گردشگران بود، به طور کلی تا هشتم فروردین ۸۷ هزار تماس با این شماره گرفته شده و ۶۸هزار نفر از تورهای گردشگری استفاده کردند در صورتی که در سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۵۰ هزار نفر از تورهای گردشگری استفاده کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا