مدیریت شهری

دو حریق گسترده در جنوب و مرکز پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدجلال ملکی در این باره گفت: نخستین حادثه به آدرس عبدل‌آباد خیابان دولت‌خواه در ساعت ۱۹:۴۹ دیشب به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی عوامل ۴ ایستگاه را به همراه تشک نجات، نردبام و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک مجتمع مسکونی ۹ طبقه بود، خاطرنشان کرد: حریق در یک واحد ۵۰ متری در طبقه پنجم این ساختمان رخ داده و شدت آن به حدی بود که تمام این واحد کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به واحدهای مجاور و طبقات فوقانی بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای نجات و اطفای حریق گفت: آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود برای نجات ساکنان این مجتمع مسکونی و اطفای حریق را آغاز کردند که یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات، هفت تن از ساکنان را که در میان دود و شعله‌های آتش محبوس شده بودند نجات دادند.

ملکی با بیان اینکه همچنین یک زن جوان باردار نیز توسط آتش‌نشانان نجات داده شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شد، ادامه داد: گروه دیگر نیز اقدام به مهار و اطفای کامل حریق کردند.

به گفته وی، تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان، شماری از ساکنان نیز از ساختمان خارج شده و یا به پشت بام رفته بودند و در مجموع آتش‌نشانان هشت نفر را در این حادثه نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل در ساعت ۲۲:۱۸ به عملیات خود خاتمه دادند.

 

حریق گسترده در یوسف‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین از وقوع حریق گسترده در ساختمان مملو از ضایعات در محله یوسف‌آباد تهران خبر داد و گفت: وقوع این حادثه در ساعت ۲۱ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن عوامل ۴ ایستگاه به همراه خودروی تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در یوسف‌آباد، خیابان مدیر اعزام شدند.

ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل اظهار کرد: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که تمامی طبقات آن مملو از اجناس و ضایعات دسته‌دوم به ویژه اجناسی از جنس چوب بود.

وی با بیان اینکه طبقه دوم این ساختمان کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های این آتش به بخش‌هایی از طبقه سوم سرایت کرده و در حال پیشروی بود، گفت: آتش‌نشانان بلافاصله وارد عمل شده و همزمان با نجات سه تن از افراد محبوس شامل یک زن و دو مرد، شعله‌های آتش در این ساختمان را نیز مهار و دقایقی بعد به طور کامل اطفا کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش‌نشانان در ساعت ۲۲:۵۰ به عملیات خود خاتمه دادند.

ملکی اضافه کرد: علت هر دو حادثه از سوی آتش‌نشانان در دست بررسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا