شورای شهر

رشد ۲۰ درصدی مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری در حاشیه بازدید از سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به انتخابات شورایاریها در روز گذشته گفت: ۱۳۰ هزار کاندیدا در ۳۵۴ محله در انتخاباتی با استاندارد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت کردند.

 

وی از افزایش ۲۰ درصدی مشارکت تهرانیان در انتخابات شورایاریها نسبت به دوره قبل خبرداد و گفت: در منطقه ۱و ،۳ ۵۰ درصد، در مناطق ۲، ۴،۵،۷،۸،۱۶ و ۲۲ ، ۳۰ درصد مشارکت بیشتر بوده؛ همچنین در مناطق ۱۲، ۲۰ و ۲۱ مشارکت با دوره قبل تفاوت چندانی نداشته است.

 

نایب رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها با بیان اینکه تا امروز عصر یا فردا نتایج نهایی اعلام می‌شود، گفت: از هر محله هفت نفر انتخاب می‌شوند که از ۱۹ اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را در محلات آغاز خواهند کرد.

 

شاکری با بیان اینکه گزارشی از تخلف چشمگیری مشاهده نشده است، گفت: به عنوان حافظ رای شهروندان به همه گزارشات رسیدگی می‌کنیم و در صورت احراز تخلف یکی از راهکارهایی که قانون در اختیار ما گذاشته است را اتخاذ خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات شورایاری‌ها در محیطی آرام و با استقبال مردم برگزار شد، گفت: در چند محله اخذ رای تعرفه به دلیل استقبال مردم در ساعات پایانی تمام شد و یک ساعت تمدید زمان انتخابات به این دلیل بود.

 

نایب رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها در ادامه با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار ظرفیت کامل و رایگانی را در اختیار عرضه‌کنندگانی مانند جهاد کشاورزی و سایر کشاورزان قرار می‌دهد، گفت: ۴۰ تا ۶۰ درصد توزیع بازار توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود و این مهم یکی از اقدامات شهرداری تهران است که در برخی حوزه‌هایی که دیگران نمی‌توانند وارد شوند، ساماندهی را انجام دهند.

 

شاکری با بیان اینکه شهروندان از توزیع محصولات از طریق سازمان میادین میوه و تره‌بار استقبال می‌کنند، گفت: در طول هفته بازدیدهای دیگری نیز از این سازمان خواهیم داشت.

 

وی در ادامه به تنظیم قیمت، تنظیم ترازو و نحوه عرضه محصولات در بازارهای سازمان اشاره کرد و افزود: این سازمان با این اقدامات کمک می‌کند تا عرضه‌کنندگان و فروشندگان، فروش سالمی داشته باشند و حقوق شهروندان نیز رعایت شود.

 

نایب رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها در ادامه پیشنهاد کرد تا سازمان میادین از طریق وزارت جهاد کشاورزی و مراکز دانشگاهی در احجام سنتی ارائه میوه را اصلاح کند. به طور مثال پرتقال از نظر اندازه تا ۴۰۰ گرم وزن دارد که اگر بتوانیم با استفاده از ایده‌هایی اندازه‌های کوچکتری داشته باشیم، برای رفاه شهروندان بهتر خواهد بود.

 

شاکری در پایان اظهار کرد: نوسازی و توسعه میادین، اقدام خوبی است که باید به آن توجه شود و در اعتباراتی که ما در شورا در سال ۹۴ پیش‌بینی کرده‌ایم، کمبودی برای توسعه میادین وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا