اجتماعی و فرهنگی

توسعه سازمانی متدین با فرهنگ پاک‌دستی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار حسین اشتری فرمانده جدید نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناجا ضمن تشکر از مقام معظم رهبری گفت: همه ما می‌دانیم که به فضل الهی نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده و به ویژه در سال‌های اخیر گام‌های بلندی به سوی رشد و تعالی برداشته است.

وی افزود: این واقعیت بی‌شک مدیون همت و ایثاری است که یکایک کارکنان و فرماندهان پیشین داشته‌اند خصوصاً سردار احمدی مقدم که همه ما شاهد و شاکر مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ و موثر ایشان در دوره طولانی فرماندهی ۱۰ ساله بوده‌ایم.

فرمانده جدید نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حافظ اصلی نظم و تامین کننده آرامش جامعه تلاش کرده است تا با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و با نگاهی آینده‌نگر و نظام‌مند و با بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی پاسخی مناسب و قابل قبول به نیازها و مطالبات اجتماع در حوزه نظم و امنیت بدهد.

این مقام مسئول ادامه داد: ارتقای فضای اسلامی و انقلابی و صیانت از کارکنان خدوم این نیرو در سال‌های گذشته توانست به شکوفایی استعدادها سرعت دهد و اقتدار و محبوبیت را به مثابه دو ویژگی اساسی برای انجام هرچه بهتر ماموریت‌ها به ارمغان آورد، این راهی است که به فرمان فرمانده معظم کل قوا باید ادامه یابد و تقویت شود اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همدلی و همکاری تمام نهادها و مقام‌های کشور هستیم چرا که امنیت عمومی یک تولید جمعی و یک کل تجزیه‌ناپذیر است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای همکاری سازمان‌ها با نیروی انتظامی گفت: ما نیز به سهم خود آماده‌ایم تا پشتیبانی عمیق و همکاری خستگی‌ناپذیر برای همه این نهادها و مقام‌هایی باشیم که در شرایط حساس کنونی کمر به خدمت مردم گرانقدر و نظام مقدس اسلامی بسته‌اند.

اشتری ادامه داد: باور داریم که مردم شریف ایران بیش از این شایستگی برخورداری از محیط امن و سرشار از آرامش و آسایش را داشته و نیروی انتظامی وظیفه دارد که چتر نظم و امنیت را به گونه‌ای فراگیر بر سر آحاد ملت برافراشته دارد.

فرمانده ناجا اظهارداشت: افزایش حضور مقتدرانه پلیس در عرصه محیط‌های عمومی پاکسازی آن از معتادان، خرده فروشان مواد مخدر و دیگر ناامن‌کنندگان محیط، همراه با صیانت از ارزش‌ها می‌تواند موجب بالا رفتن هزنیه‌های ارتکاب جرم و برخورد قاطع با قانون شکنان گشته و به تداوم بهبود چهره عمومی شهرها از مظاهر بی‌بندوباری، ناهنجاری‌های رفتاری و ناامنی منجر گردد.

وی افزود: تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای و رعایت‌های دقیق در بهبود خدمات انتظاهی با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت، کشف سریعتر و به موقع جرائم و بویژه جرائمی که موجب تشویش اذهان و نگرانی عمومی می‌شود و افزایش بهره‌گیری از فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته در کشف علمی جرم در صدر برنامه‌ها قرار داشته و دارد.

فرمانده ناجا اظهار داشت: کمک به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی از طرقی نظیر ایجاد تحول در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ارتقای امنیت کسب و کار و سرمایه‌گذاری و مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی با هماهنگی و همکاری قوه قضاییه و دولت از دیگر اولویت‌های ناجا خواهد بود.

اشتری بیان داشت: برای تحقق چنین اهدافی باید همه ظرفیتها و توانمندی‌های فردی و سازمان بسیج گردند، افزایش مهارتهای ارتباطی، آموزش رفتارهای موثر در اجتماع، ارتقاع قابلیت‌هعا و مهارتهای حرفه‌ای و تخصصی به عنوان یک ضرورت در کنار شایسته گزینی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه بصیرت دینی و انقلابی، تلاش برای ایجاد سازمانی متدین، ارزشی و ولایتمدار و تحکیم فرهنگ پاکدستی، پاک‌چشمی و پاک‌دلی در سازمان پیگیری خواهد شد تا پلیسی اخلاق‌مدار و پاسخگو، قانونمدار و منضبط برای ارائه خدمت بی منت به مردم بیش از گذشته به مرثه ظهور برسد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همچنین مصمم است با توسعه سلامت اداری، ارتقای منزلت اجتماعی و صیانت از کارکنان، ارائه خدمات در بهبود معیشت و همچنین حمایت از کارکنان خدوم در عرصه اجرای ماموریت قدردان تلاش و مجاهدت آنان باشد.

اشتری اظهارداشت: ارتباط مستمر با نخبگانف اندیشمندان و صاحب‌نظران و بهره‌گیری از مشورت و همکاری آنان برای توسعه فضای علمی، فکری و پژوهش محوری در ناجا از یک سو و نوسازی پلیس و توسعه فناوری‌های نوین در کنار ایجاد مرجعیت علمی و حرفه‌ای موجب هوشمندی پلیس و ایجاد پلیس هوسمند می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ددر نیروی انتظامی اراده و ظرفیت انجام کارهای بزرگ و اساسی فراوان است از این رو حرکت در مسیر تعالی فردی و سازمانی و پیگیری اقدامات شایسته در دوران تصدی سردار احمدی مقدم با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی در خاتمه گفت: امید است با حمایت و هدایت مستمر فرمانده معظم کل قوا، همکاری و همراهی تمامی فرماندهان، مدیران و کارکنان ناجا و با تلاش انقلابی و مدیریت جهادی بتوانیم این رسالت سنگین را به سرمنزل مقصود رسانده و شاهد پلیسی باشیم که وجودش موجب آرامش و آسایش مردم و اقتدارش لرزاننده پشت مجرمین و ظالمین باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا