اجتماعی و فرهنگی

برای هر شهید دانشجو می‌توان یک موزه ساخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سید حسن هاشمی ضمن تسلیت شهادت صدیقه کبری(س) از ایجاد همدلی و همراهی بین تشکل‌ها ابراز خوشحالی کرد.

وی در این باره گفت: امیدواریم این همدلی عمق بیشتری پیدا کند و تشکل‌ها بتوانند در مسیر مقدس ارتقای دین و دانش در محیط دانشگاهی تلاش کنند.

وزیربهداشت همچنین با بیان اینکه این همایش متعلق به شهدای دانشگاه است، گفت: امیدواریم در سال‌های آتی نیز شاهد برگزاری این همایش باشیم تا فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی بر دانشگاه‌های کشور حاکم شود.

هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دانشگاه مبداء همه تحولات است، افزود: باید در دانشگاه رنگ و بوی شهادت باشد، چراکه شهیدان زیباترین چهره‌های این کشور بودند و حیف است چشم جوانان کشور را به روی این همه داشته و ارزش باز نکنیم.

وی سپس با بیان اینکه برای همه شهدا می‌توان یک موزه ساخت، اظهار کرد: متاسفانه از این همه گنجینه با ارزش و ناب که هر کدام به تعبیر شهیدبهشتی یک ملت بودند، تعداد کمی موزه داریم. برای شهدایی همچون زین‌الدین و باکری و… که هنگام سن و سالی می‌توان یک موزه ساخت.

وزیر بهداشت سپس با ادای احترام به خانواده شهدا، اظهار کرد: این مجالس باید به شادترین صورت برگزار شود و هیچ دلیلی برای برگزاری با حزن و اندوه آن نیست چراکه شهادت بزرگترین مدالی است که شهدا بر گردن آویختند.

هاشمی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت طلبی باید به جوانان آموخته شود، گفت: تحقق این امر با چنین جلساتی حاصل نمی‌شود چراکه بخش عمده‌ای از کسانی که در این همایش حضور دارند، جزو خانواده شهدا هستند. شاید لازم باشد زمان دیگری با حضور دانشجویان نظیر این همایش برگزار شود، چراکه غصه می‌خوریم دانشجویان چنین گوهرهایی را نمی‌شناسند.

وی با تاکید مجدد بر اهمیت شناخت شهیدان توسط دانشجویان خاطرنشان کرد: باید برگزاری همایش‌ها و تجلیل از شهدای دانشجو به نحوی باشد که روی دانشجویان تاثیر بگذارد.

وزیر بهداشت سپس با بیان اینکه برجسته‌ترین فرماندهان جنگ از دانشجویان بودند، ادامه داد: باید دید چقدر توانسته‌ایم زندگی و اعمال آنها را به دانشجویان بشناسانیم، ولی لازم نیست مقدس‌گرایی کنیم، چراکه شهدا نیز انسان بودند. طوری نشان ندهیم که آنها افراد خیلی خاصی بودند. آنها به دین و کشور و مهم‌تر از همه ولی فقیه زمان خود مقید و پایبند بودند.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم در دوره‌های بعد بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که سرداران بزرگ ایران را بهتر معرفی کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: از حوزه وزارت بهداشت هرگونه همراهی برای این مسیر لازم باشد، اعلام آمادگی می‌کنیم. اگر شهیدان را همانگونه که بودند، بتوانیم معرفی کنیم، حتما نسل آینده بهتر از نسل امروز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا