مدیریت شهری

آغاز ساماندهی وانت‌بارها در تهران بزودی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدجعفر تشکری هاشمی درباره ساماندهی وانت بارهای فعال و غیرفعال در حوزه حمل و نقل عمومی و حمل بار توسط شهرداری تهران، افزود:‌ بحث ساماندهی حمل بار داخل شهرها مسئله ضروری است که متاسفانه سالها مورد غفلت قرار گرفته بود و مدیریتی برای حمل بار وجود نداشته است.

 

وی افزود: خوشبختانه در ماده (۹) قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت این وظیفه برای شهرداری‌ها تعیین شده که مسئله حمل بار و مسافر درون شهرها را ساماندهی کنند، بر همین اساس و مطابق آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی که توسط دولت ابلاغ شده در تمامی شهرداری ها از جمله شهرداری تهران تشکیلاتی را برای ساماندهی بار درون شهری به وجود آوردند.

 

وی تاکید کرد: در گام اول تلاش کردیم با شناسایی ناوگان، باری که در داخل شهرها جابجا می‌شود را ثبت و اطلاعات اولیه تهیه شود که به حمدالله این کار به طور کامل در شهر تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: در گام دوم سعی کردیم ساماندهی اولیه را انجام دهیم یعنی باری که بدون کنترل وزن و بسته بندی و ضوابط در سطح شهر در تردد بود را ساماندهی کنیم و در گام سوم هم به دنبال جایگزینی مدلی استاندارد در حمل ونقل بار در شهر هستیم.

تشکری هاشمی با اشاره به انجام مراحل مطالعاتی طرح ساماندهی وانت بارهای شهر تهران افزود: دومین گام که در‌آن بحث ساماندهی انجام می‌شود بزودی به مراحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی درباره تعامل شهرداری تهران با مجموعه وزارت کشور در طرح ساماندهی وانت بارها نیز گفت:‌ ارتباطات بسیار خوبی با بدنه دولت داریم و در همه بخش ها به ویژه در خصوص ساماندهی وانت بارها همکاری مناسبی داشته ایم. قطعا آنچه که دولت ابلاغ کند را در تهران اجرا می کنیم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: علاوه بر این است که اطلاعات شهرداری تهران در خصوص وانت بارها در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد و تمامی کارهای اجرایی شهرداری در این مورد بنا بر سیاست های وزارت کشور پیش می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا