سیاسی

سپاه مدافع امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین این رزمایش با شعار "اقتدار ملی و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی" و با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، علی لاریجانی رئیس مجلس و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی آ‌غاز شد.

وسعت نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تنگه هرمز تا منتهی‌الیه خلیج فارس است و این رزمایش با محوریت قرارگاه خاتم‌ 2 انجام می‌شود.

همزمان با صدور فرمان آغاز این رزمایش اجرای عملیات مین‌ریزی از سوی قایق‌های تندرو و تهاجمی سپاه پاسداران انجام گرفت.

 

حمله بالگردهای مسلح به موشک به ماکت ناو هواپیمابر

در جریان نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه پاسداران، چهار فروند موشک ساحل به دریا به هدف از پیش تعیین شده شلیک شد.

در جریان اجرای سناریوهای دفاع دریایی در نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس توسط بیش از ۳۰ فروند شناور دریایی عملیات مین‌ریزی صورت گرفت.

در ادامه این رزمایش چهار فروند موشک ساحل به دریا به سمت ماکت ناو هواپیما‌بر مستقر در مسیر جزیره لارک به مدت ۱۵ دقیقه شلیک شد.

بالگردهای مسلح به موشک نیز با هدف‌گیری ناو ماکت هواپیمابر اقدام به شلیک موشک‌های خود کردند.

همچنین این ماکت‌ هواپیمابر از سوی ۱۲ شناور موشک‌انداز تندرو که قابلیت حرکت با سرعت بالای ۵۵ تا ۶۰ نات را دارند، مورد اصابت موشک قرار گرفت.

 

انهدام اهداف متحرک با استفاده از دوش‌پرتاب میثاق

در نخستین روز از نهمین رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) سپاه در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس در بخش پدافند هوایی با استفاده از دوش پرتاب میثاق و همچنین توپ‌های پدافندی ۲۳ میلیمتری، اهداف متحرک مورد اصابت قرار گرفتند.

در این سناریو از پهپادهای بدون سرنشین به عنوان اهداف هوایی متحرک استفاده شد.

 

شلیک موشک بالستیک ضد کشتی خلیج فارس

در جریان نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه هدفی متحرک و شناور مورد اصابت موشک بالستیک ضد کشتی خلیج فارس قرار گرفت.

 

شلیک موشک‌های بالستیک به هدفی متحرک از فاصله بالای ۲۷۰ کیلومتر

در جریان نهمین رزمایش محمد رسول‌الله سپاه پاسداران که در تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس در حال برگزاری است، هم‌چنین چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین فاتح ۱۱۰ و زلزال از فاصله بیش از ۲۷۰ کیلومتری به هدفی متحرک شلیک شد.

این موشک از منطقه‌ای میان جاسک و چابهار به سمت هدفی متحرک در جزیره‌ای دیگر شلیک شد.

 

تصرف ناو هواپیمابر فرضی توسط نیروهای یگان ویژه نیروی دریایی

در جریان نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران طی عملیاتی که از سوی قرارگاه صاحب الزمان (عج) انجام شد، یگان‌های ویژه نیروی دریایی پس از مورد اصابت قرار دادن ناو هواپیمابر فرضی دشمن این هواپیمابر را تصرف کردند.

در این سناریو پس از انجام حملات گسترده علیه هدف مذکور، نیروهای ویژه دریا و هوا پس از ورود به ناو هواپیمابر این ناو را در تصرف خود قرار دادند.

 

سپاه مدافع امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام رزمایش این نیرو را بازدارندگی دشمنان فرامنطقه‌ای دانست و افزود: این رزمایش برای این انجام می شود تا دشمنان حواس‌شان جمع کار خودشان باشد و به حریم امنیتی جمهوری اسلامی ورود نکنند.

سردار سرلشکر جعفری ضمن تشریح اقدامات اولین روز رزمایش سپاه پاسداران در آب‌های نیلگون خلیج فارس، گفت: موشک‌های شلیک شده در رزمایش امروز به اهداف اصابت کردند و اقدامات در سایر عرصه‌ها نیز با تاکتیک‌های دیگر در حال انجام است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز رزمایش زمینی سپاه در سواحل حاشیه‌ای خلیج فارس از روز پنج‌شنبه (فردا) خبر داد و افزود: با این رزمایش به دنیا اعلام می‌کنیم توانمندی های نظامی ایران برای برقراری امنیت و آرامش کشورهای حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می‌شود. این رزمایش با هدف مهار دشمنان فرامنطقه‌ای و جلوگیری از اقدامات آنه در برهم زدن امنیت منطقه یا اعمال قدرت آنها به اجرا در آمده است.

به گفته سردار سرلشکر جعفری، پیام این رزمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت و صلح در خلیج فارس و تنگه هرمز است که نفع آن به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز می‌رسد. مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند. امیدوارم وحدت و انسجام کشورهای منطقه روزی بیشتر از امروز شود تا دشمنان فرامنطقه‌ای با ترک منطقه اجازه دهند مردم زندگی خود را داشته باشند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح پیشرفت‌های فناوری و تسلیحاتی سپاه پاسداران، گفت: تمرکز فناوری‌ها، سلاح‌ها و تاکتیک‌های این رزمایش برگرفته از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و دوران پس از آن است. سلاح‌ها و فناوری‌های امروز سپاه پاسداران در زمان جنگ هرگز وجود نداشت. طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فناوری‌های مدرن به تجربیات زمان جنگ اضافه شد و با چاشنی ایمان، سپاه و بسیج امروز از حریم امنیتی کشور دفاع می‌کنند.

وی به کشورهای فرامنطقه‌ای هشدار داد: هرگز دلمان نمی‌خواهد از این تسلیحات استفاده کنیم ولی در صورت بروز هرگونه دخالتی در حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز که تحت کنترل سپاه پاسداران است قطعا از این تسلیحات استفاده خواهیم کرد. به بیان دیگر زمان استفاده از این تسلیحات دفاع در برابر دشمنان فرامنطقه‌ای و تامین امنیت تنگه هرمز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا