اجتماعی و فرهنگی

واکنش فرمانده ناجا به ادعای خروج چمدانی ارز از فرودگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه افتتاح ساختمان جدید پلیس فتا درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج چمدانی ارز از فرودگاه‌های کشور، گفت: ما و مجموعه پلیس فرودگاه در جریان این موضوع نیستیم و بهتر است آن را از کسانی که این را مطرح کرده‌اند بپرسیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فتا اظهار کرد: این ساختمان در زادروز با سعادت حضرت زینب (س) افتتاح شد اما این تنها افتتاح یک ساختمان نبود بلکه زیرساخت‌های مختلفی اعم از نیروی انسانی، دانش، علوم و… با یکدیگر در این ساختمان ترکیب شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به چهارمین سال فعالیت پلیس فتا خاطرنشان کرد: نبود فتا می‌توانست بسیار خسارت‌بار باشد. امروز این نیرو جلوی بسیاری از تهدیدها را گرفته و منجر به کشف جرایم بسیاری نیز شده است.

 

قدرت کشف ۹۳ درصدی فتا

احمدی‌مقدم در ادامه قدرت کشف فتا را ۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: کشف ۹۳ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در فتا، رکوردی است که در جهان به ثبت رسیده و طوری است که مقامات اینترپل نیز به آن اذعان داشته‌اند.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله با افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه بتوانیم مسیر را در راستای ارتقاء و رشد تعالی بیشتر طی کنیم.

 

اشراف اطلاعاتی، به معنای سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم نیست

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص اینکه منظور پلیس از اشراف اطلاعاتی چیست، تصریح کرد: برخی تصور نکنند وقتی می‌گوییم اشراف اطلاعاتی، یعنی سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم. بلکه پلیس فتا بر اطلاعات دشمنان، مجرمان، و تبهکاران اشراف دارد و این اقدام برای حفظ امنیت شهروندان است. ما می‌خواهیم از مردم در مقابل مجرمان سایبری محافظت کنیم. در حقیقت اشراف اطلاعاتی ما بر مجرمان و تبهکاران گروه‌های سایبری است نه مردم.

وی با بیان اینکه برخی از قاچاقچیان موادمخدر نیز به این شبکه‌ها کوچ کرده‌اند، اظهار کرد: تلاش ما حفاظت از مردم در برابر این مجرمان است.

 

۹۰ درصد پرونده‌های فتا کلاهبرداری است

احمدی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا کلاهبرداری است، در توضیح بیشتر آن گفت: کلاهبرداری‌ها یا با هدف مالی و یا با هدف غیرمالی بوده است به طوری که گاهی تصاویر شخصی شهروندان را سرقت کرده و بعدا در ازای آن درخواست مبلغی داشته‌اند و از آن به عنوان ابزاری کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان استفاده می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد از اقدامات پلیس فتا به نفع مردم است، اظهار کرد: ۵ درصد دیگر نیز غیرمستقیم به نفع مردم می‌شود و ما با محافظت از شبکه‌های وزارتخانه‌ها، مانند نفت و بانک‌ها از اموال و اطلاعات آنان حفاظت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا