شورای شهر

انتقاد عضو شورای شهر تهران از برخی حمایت‌های شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری ضمن اعلام اهمیت بحث فرهنگ حسب ملاقات شورای شهر در تاریخ۲۳ دی ۹۲ و تأکید علما و اهالی فرهنگ در برنامه‌های شهرداری تهران کاهش آنرا نسبت به سال گذشته مغایر تقویت فعالیتهای فرهنگی اجتماعی دانست و اظهار داشت: بنده در این خصوص نیز تذکری را در صحن علنی شورای شهر تهران در جلسه گذشته آماده و نقد خود را در ۱۳بند تنظیم کردم که برای اعضا و شهردار محترم ارسال خواهم کرد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج شهرداری تهران در روز یوم الله ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: حرکتی که بسیج شهرداری تهران در راهپیمایی ۲۲بهمن انجام داد دیدگاه امام،نظام و رهبری در اعلام نفرت نسبت به رفتار آمریکا بود و می‌تواند دستگاه مذاکره کننده ما با هوشمندی آنرا پشتوانه مذاکرات خود قرار دهد.

شاکری با بیان این پرسش که چرا ما معترض کمک به بسیج شهرداری برای انجام این امور باشیم؟ گفت: اگر می‌خواهیم جلوی حمایت‌ها را بگیریم باید به سراغ تماشاخانه ایرانشهر در مجموعه خانه هنرمندان برویم که غیر از در اختیار داشتن پارک هنرمندان و بهره برداری تجاری، اداری، تخصصی از محوطه و ساختمانهای این پارک کمک نقدی میلیاردی هم دریافت می‌کند و به خروجی آن توجه کنیم دیدن برخی تئاترهای این مجموعه زیرپا گذاشتن اخلاق و ادب و افتخارات قطعی نظام است را به ارزیابی بنشینیم!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: البته حساب فعالیتهای متنوع خانه هنرمندان را می‌باید از فعالیتهایی از این دست فاصله گذاری کرد؛ از دیگر حمایتها مربوط به خانه اندیشمندان علوم انسانی است که در کنار پارک ورشو ساختمانی با سه تالار سخنرانی را در اختیار دارد مجموعه ای بسته که خروجی آن معلوم نیست به کجا می رود اگر هزینه میلیاردی که برای اجاره چنین مکانی می‌توان در نظر گرفت بحساب آید و کمک سالانه هم به آن افزوده شود قاعدتا می‌بایست گره‌ای از مدیریت شهری و نیازهای پژوهشی آن برطرف کند، حلقه‌های بسته و سکولار این مجموعه چه کاربستی برای شهر و شهرداری تهران دارند.

وی در پایان گفت:منطقی و سازمانمند شدن حمایت از اشخاص حقیقی و حقوق می تواند نقش این اشخاص را در هم افزایی فرهنگی، اجتماعی و کاربست دست آورد آنان در راستای مدیریت شهری منطقی و قابل دفاع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا