اجتماعی و فرهنگی

مزارع حاشیه تهران همچنان درگیر آبیاری با فاضلاب

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین خسرو صادق نیت با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به این موضوع هوشیار بوده و پیگیر هستند که چنین اتفاقی رخ ندهد، گفت: اما به هرحال هنوز افرادی به دلایل مختلف از جمله سودجویی از فاضلاب برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنند، اما دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در این زمینه متولی هستند و به عنوان سیستم کنترلی و نظارتی وزارت بهداشت عمل می‌کنند نسبت به این موضوع پیگیر هستند و تخلفاتی را که در این زمینه رخ می‌دهد، پیگیری می‌کنند.

وی در همین راستا افزود: این تخلفات در برخی مناطق، از جمله حاشیه شهر تهران دیده می‌شود که دانشگاه‌های ما پیگیر آن بوده و با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود. البته آمار اینگونه تخلفات محدود است، اما در حال حاضر مراکزی که این اتفاق در آنها رخ داده و کشاورزانی که این تخلفات را انجام دادند و از سیر قانون خارج شدند به مراجع قضایی معرفی شده و طبق قانون با آنها برخورد شده است.

 

مردم اطلاع‌ رسانی کنند

صادق‌نیت با تاکید بر نقش مردم در زمینه کاهش تخلفات اینچنینی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مردم در مورد آبیاری مزارع با فاضلاب می‌تواند کمک بزرگی به وزارت بهداشت باشد. به هرحال کسانی هستند که دور از چشم ماموران ما از این موضوع سوءاستفاده کرده و مرتکب چنین تخلفاتی شوند و علی‌رغم اینکه برخی متخلفان به وسیله حوزه نظارتی ما شناسایی و با آنها برخورد می‌شود، ممکن است برخی متخلفان شناسایی نشوند. بنابراین اطلاع‌رسانی مردم از طریق سامانه ۱۴۹۰ به ما در وزارت بهداشت کمک می‌کند تا بتوانیم در زمینه شناسایی و برخورد با این افراد اقدامات موثری انجام دهیم.

 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا