میانگین ساخت تونل در پایتخت ۴۲۰ متر در هفته است
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن نایبی در شبگردی اصحاب رسانه که شب گذشته در شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه برگزار شد با اشاره به بومی شدن صنعت مترو درایران، افزود: نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو برای اولین بار در کشور برگزار شد.
وی با بیان این که باید به قطعه سازان کشور فرصت حضور در عرصه را بدهیم، گفت: با این امر شاهد آن هستیم که همه قطعات مربوط به مترو در کشور تولید و دیگر نیازی به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان این که به صورت میانگین هفتگی ۴۲۰ متر تونل در شهر تهران مترو ساخته می شود، گفت: تا پایان سال جاری شاهد افتتاح قسمت های شمالی خط سه مترو تهران خواهیم بود.
نایبی مترو را اولویت اصلی برنامه های شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: از سال ۷۴ تا کنون ۱۵۲ کیلومتر مترو در سطح شهر تهران ساخته شده و تا پایان امسال نیز شاهد افتتاح بیش از ۱۸ کیلومتر مترو خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو از سفر۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر روزانه در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: مهمترین شاخصهای انتخاب مردم برای سفر با مترو بحث امنیت، سرعت و دقت است. بنابراین کوچکترین مشکلی در حرکت قطارها که باعث اختلال در سیستم کاری مترو شود را مدیریت میکنیم.
وی با اشاره به شرایط تحریم و بروز مشکلاتی در مسیر شرکت بهرهبرداری مترو ادامه داد: به همین دلیل به دنبال این هستیم تا با خود کفایی بتوانیم بخشی بزرگی از مشکلات را حل کنیم.
نایبی درباره دریافت مطالبات دولت برای ارائه یارانه بلیط مترو تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی پرداخت یک سوم از یارانه بلیط سهم دولت است که تاکنون ۷۰ میلیارد تومان آن برای یک سال پرداخت شده است و یک سوم مربوط به شهرداری تهران است و سهم سوم نیزمربوط به مردم می شود که در هنگام خرید آن را پرداخت می کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضرهیچ پله برقی خرابی در مترو وجود ندارد و همه آنها از ایمنی کامل برخوردار هستند.
نایبی با تایید پرداخت خسارت ناشی از سیلاب از سوی دولت، افزود: این مبالغ تنها برای قطارهای آسیب دیده از سیلاب مصرف خواهد شد.
ایجاد دربهای شیشهای در خط مترو فرودگاه مهرآباد به صورت پایلوت
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو از ایجاد دربهای شیشهای در خط فرودگاه مهرآباد به صورت پایلوت خبر داد و افزود: در صورت مثبت بودن این طرح از آن در سایر خطوط نیز استفاده خواهیم کرد.
نایبی با تاکید بر اینکه مسئولیت فعالیت دست فروشان و متکدیان در مترو با شرکت بهره برداری نیست، گفت: این پدیده باعث بر هم ریختن آرامش شهروندان و کاهش امنیت می شود؛ اما مسئول این کار ما نیستیم و مشکلاتی را برای ما نیز به وجود می آورد. بیش ترین مسئولیت برعهده مسافران است که از این دستفروشان خرید نکنند.
وی ادامه داد: برای مقابله با این پدیده در حال تهیه طرح جامعی هستیم و در صورت نهایی شدن تمامی نهادهای اجتماعی، قضایی و انتظامی و همچنین بهزیستی نیز باید ما را در این امر یاری دهند.
به گقته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، شهرداری تهران با وجود تمامی مشکلات و کمبودهای مالی نوسازی قطارهای فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان این که درحال حاضریکهزار و ۲۰۰ واگن در شهر تهران فعال هستند و ایده آل ۳۵۰۰ واگن است گفت: امیدورایم که از ۱۵ اسفند ماه بتوانیم زمان حرکت قطارها را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و شاهد رضایت مندی شهروندان از اقدامات شهرداری باشیم.