اجتماعی و فرهنگی

بررسی اجباری شدن آموزش‌ کمک‌های اولیه قبل از گواهینامه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار اسکندر مؤمنی امروز در حاشیه هماییش نوروتروما در  گفت: با وجود کم شدن هزار نفری کشته‌های ما در تصادفات امسال، نیاز است که این آمار تا سال ۹۵ از ۱۸ هزار کشته به ۱۳ هزار کشته برسد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش ۱.۵ میلیونی خودروهای کشور، تعداد کشته‌های ما در سال جاری هزار نفر کمتر شده است.

مؤمنی افزود: مهمترین عامل این کاهش ارتقاء فرهنگ ترافیکی مردم و مدیریت سرعت بود البته این موضوع حاصل تلاش همه دستگاه‌های مرتبط از جمله راهداری، اورژانس، هلال‌احمر و پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: با وجود کم شدن کشته‌های ما، کشور یک مشکل ساختاری در امدادرسانی دارد و آن عدم یکپارچگی موضوع امدادرسانی در کشور است.

وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا موضوع امداد، نجات، اورژانس و اطفاء حریق تحت نظر یک دستگاه ثابت به صورت یکپارچه در بیاید تا امدادرسانی به سرعت انجام شود.

مؤمنی تاکید کرد: این مشکل، مشکل همکاری نیست بلکه مشکل ساختاری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اجباری شدن آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه به کسانی که می‌خواهند گواهینامه بگیرند، گفت: اگر نظر کارشناسان این باشد که این آموزش‌ها به کاهش تلفات می‌انجامد، ما آن را اجباری می‌کنیم.

مؤمنی خاطرنشان کرد: کشورهایی که این کار را کرده‌اند امداد و نجات خود را به سامان رسانده‌اند اما شاید این موضوع در ایران سبب شود تا مصدومان صدمات بیشتری ببینند.

وی بار دیگر تاکید کرد: در صورت تائید کارشناسان، پلیس اجباری شدن این موضوع را پیگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا