اجتماعی و فرهنگی

برگزاری ۴ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نعمت‌الله ترکی در حاشیه چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این کارگروه اظهار داشت: در این جلسه آخرین گزارشات تحلیلی قیمت‌‌های کالاهای پرمصرف در استان تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات ارائه شده قیمت گوشت مرغ و میوه دو موردی بودند که افزایش قیمت در آن دیده می‌شد. معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات استان تهران در خصوص افزایش قیمت این دو قلم مواد پرمصرف در استان تهران توضیحاتی را ارائه داد و مقرر شد گوشت مرغ، میوه و مرکبات تا پایان سال هیچ گونه افزایش قیمتی را نداشته باشد.

ترکی خاطرنشان کرد: در بخش میوه و مرکبات حوزه تعاونی روستایی مسئولیت تأمین میوه شب عید را گرفته است و تاکنون ۱۱ هزار تن پرتقال و ۲ هزار تن سیب درختی خریداری و در انبارها نگهداری می‌شود تا در ایام عید به بازار تزریق شود.

وی با تأکید بر اینکه در تأمین میوه و مرکبات شب عید مشکلی نداریم گفت: برای عرضه درست میوه و مرکبات با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و یکصد غرفه در این میادین این اقلام را توزیع می‌کنند که علاوه بر این مراکز صد مرکز دیگر توسط اتحادیه میوه برای توزیع در نظر گرفته شده است.

معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران خاطرنشان کرد: تا ۲۵ فروردین ماه میوه و مرکبات استان تهران بدون واردات از استانهای دیگر تأمین شده است. وی درباره ذخیره گوشت مرغ در استان اظهار داشت: تاکنون ۳۵ هزار تن مرغ در تهران ذخیره شده است و مشکلی نیز در تولید مرغ نداشته‌ایم. شرکت پشتیبانی و امور دام نیز اعلام کرده است فروشندگان می‌توانند مرغ منجمد را با قیمت ۵۵۰۰ تومان از این شرکت تهیه کنند.

ترکی درباره برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در استان تهران اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد در ۴ نقطه تهران (پارک ارم، تهرانپارس، بوستان ولایت و تختی) نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برگزار شود.

وی ادامه داد: کمیته‌ای نیز با حضور سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و فرمانداری تهران در صورتی که نیاز به افزایش نمایشگاه‌ها در شهر تهران باشد برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند؛ به غیر از نمایشگاه‌هایی که ستاد تنظیم بازار و کمیته مشخص شده برگزار می‌کنند برپایی هر گونه نمایشگاه‌های دیگری ممنوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا