اجتماعی و فرهنگی

حذف پیک نوروزی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صادق صادق‌پور، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص چگونگی تکالیف نوروزی دانش‌آموزان اظهار داشت: در سال‌های گذشته در ایام نوروز به دلیل جلوگیری از فاصله گرفتن دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی که در تثبیت یادگیری می‌تواند خللی ایجاد کند، پیک نوروزی به صورت استانی، منطقه‌ای یا مدرسه‌ای تولید و توزیع می‌شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته طرحی تحت عنوان «چارچوب طراحی و تولید فعالیت‌های یادگیری» طراحی شد و به استان‌ها دادیم و اسم پیک نوروزی را برداشتیم.

صادق‌پور اضافه کرد: طرح فوق با هدف ایجاد استمرار یادگیری دانش‌آموزان، ایجاد زمینه‌های یادگیری در محیط طبیعی و با نشاط و تقویت هویت دینی، بومی و ملی دانش‌آموزان، بررسی آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی و اجتماعی و تقویت مهارت‌های زندگی، علمی، ادبی، هنری و اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: از استان‌ها خواسته‌ایم نقش معلم در تولید این فعالیت‌، نقش اصلی باشد یعنی متناسب با بوم و شرایط اقلیمی هر محل و کلاس، معلم بتواند فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان کلاس خود را طراحی کند.

وی یادآور شد: امسال نیز بخشنامه مجددی داده‌ایم و تأکید کرده‌ایم گروههای آموزشی مناطق و استان موضوع را دنبال کنند تا زمینه برای معلمان فراهم شود؛ یعنی حتی‌الامکان معلم‌ها این فعالیت‌ها را تعریف کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بعضی وقت‌ها مشاهده می‌شد بازخورد لازم به دانش‌آموزان داده نمی‌شد و دانش‌آموزی که تلاش می‌کرد برای نمونه دل‌نوشته یا نامه‌ای می‌آورد و تهیه می‌کرد، به دلیل دریافت بازخورد لازم، دلسرد می‌شد که امسال پیش‌بینی کردیم تا معلمان بیشتر دقت کنند.

صادق‌پور خاطر نشان کرد: سرفصل‌هایی نیز به استان‌ها داده‌ایم به عنوان مثال  صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز، بازدید و مشاهده هدفمند از اماکن فرهنگی، هنری و مذهبی و فعالیت‌های علمی زمینه‌محور در خصوص مدیریت مصرف، مالی و مدیریت زمان، انجام بازی‌ها با خانواده و برگزاری جلسات با اعضای خانواده در خصوص شناسایی مکان‌های امن و ناامن در شرایط وقوع زلزله، ارائه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا