مدیریت شهری

دولت ۵۰ میلیارد تومان یارانه بلیت مترو داد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن نائبی امروز در نشستی درخصوص مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو گفت: نمایشگاهی با مشارکت تولیدکنندگان داخلی برگزار می‌کنیم و به دنبال بومی سازی صنعت مترو هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در ابر شهر تهران مترو انتخاب نیست بلکه الزام است، گفت: همین موضوع باعث شده شهرداری تهران مترو را در اولویت قرار دهد.

نایبی با اشاره به اینکه از سال ۷۴ تا به امروز ۱۵۲ کیلومتر مترو ساخته شده است، گفت: امسال بیش از ۱۷ تا ۱۸ کیلومتر مترو و شاید هم بیشتر افتتاح می‌شود و این نشان از حرکت جدی در این زمینه است.

وی به تحریم‌ها درباره ایران اشاره کرد و گفت: با وجود همه تحریم‌ها، مترو در سال‌های گذشته به خوبی توسعه یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه کوچکترین وقفه در حرکت قطار اختلال ایجاد می‌کند گفت: موظفیم تا قطارها را با امنیت کامل حرکت دهیم.

به گفته نایبی ۲ تا ۳ میلیون مسافر روزانه با مترو جابجا می‌شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که با توجه به حجم بالای قطعاتی که نیاز داریم تا قطارها حرکت کنند، گفت: یک قطار ۵ هزار قطعه دارد، تمام این قطعات باید به گونه‌ای در داخل کشور ساخته شود تا وابستگیمان به کشورهای خارجی قطع شود.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات مترو بسیار پیچیده است، گفت: تعمیر و نگهداری مترو بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: برای قطع رابطه کاری با خارج و کم کردن معاملات دست نیاز به طرف تولیدکنندگان داخلی دراز کرده‌ایم و بیش از ۷۰ شرکت در نمایشگاهی که قرار است در این خصوص در برج میلاد برگزار شود، حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: همه قطعاتی که برای مترو است از چین وارد نمی‌شود بلکه برخی از قطعات حساس را از اروپا وارد می‌کردیم و مشکلاتی نیز در این زمینه بوجود آمده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص دریافت مطالبات دولت درخصوص یارانه بلیط مترو گفت: تاکنون دولت ۵۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کرده است و امیدواریم تا پایان سال تمام یارانه را پرداخت کنند.

به گفته نایبی درب‌های شیشه‌ای برای مترو در خط فرودگاه امام به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود و اگر این دیوارهای شیشه‌ای جواب داد در خط‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص تعرفه برق گفت: هنوز تعرفه بالا پرداخت می‌کنیم و به جایی نرسیده‌ایم. وی در خصوص خسارت مترو در سیلابی که چند سال پیش در مترو رخ داد، گفت: ۵۰ میلیارد تومان خسارت از بیمه دریافت کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا