اجتماعی و فرهنگی

پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اصغر فانی در جمع خبرنگاران در سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این مطالبات شامل حق التدریسهای چند ماهه اخیر و حق الزحمه امتحانات اخیر است.

 

وی با بیا انکه این مبلغ تامین اعتبار شده است، اضافه کرد: این اعتبار باید از خزانه دریافت و به حساب معلمان واریز شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حجم بدهی این وزارتخانه به فرهنگیان، یادآور شد: تنها یک رقم این بدهی ۵۲۰ میلیارد تومان است که این رقم به عنوان مطالبات معلمان تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود.

 

فانی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی استفاده از معلمان بازنشسته و کمبودهای نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور به خبرنگاران گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار معلم دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل‌اند که این افراد در سه مرحله به مجموعه آموزش و پرورش افزوده می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این معلم دانشجوها به تدریج به فرهنگیان کشور اضافه می شوند، اضافه کرد: اولین گروه از این دانشجویان مهرماه ۹۵ که شامل ۲۵ هزار معلم دانشجو هستند فارغ التحصیل و در مدارس کشور مشغول تدریس می‌شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین دو گروه ۱۰ و ۱۷ هزار نفره نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مراحل بعدی به مجموعه آموزش و پرورش افزوده می‌شوند که با آغاز بکار آنها مشکل نیروی انسانی در این وزارتخانه بزرگ نیز مرتفع می شود.

 

آیین افتتاح و بهره برداری از یک مدرسه خیر ساز ۱۲ کلاسه و ۱۲ پروژه مدرسه سازی دیگر با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

 

ابوالفضل دربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در همین ارتباط با اشاره به افتتاح ۱۳ پروژه نوسازی مدارس در استان به ایسنا گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۹۰ کلاس درس و ۱۵ هزار و ۱۹۳ مترمربع فضای آموزشی، به مدارس استان اضافه می‌شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اضافه کرد: این مدارس افتتاح شده بیش از ۲۴۰۰ مترمربع زیربنا دارند.

 

دربانی افزود: تخریب و نوسازی ۱۰ مدرسه، ایجاد دو نمازخانه و ساخت یک سرویس بهداشتی از جمله این پروژه‌هاست.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به پروژه‌های اجرایی در استان، افزود: از دهه فجر گذشته تاکنون ۱۴۶ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه شده که مساحت آنها بالغ بر ۲۷ هزار متر مربع، بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا