اجتماعی و فرهنگی

روند نزولی واردات دارو و تجهیزات پزشکی برای اولین در ۱۵سال اخیر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو، در آیین افتتاح ۵ پروژه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با سیاست حمایتی دولت یازدهم از تولید داخلی، برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته روند واردات دارو و تجهیزات پزشکی در کشور کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به سیاست کاهش قیمت داروهای مورد نیاز بیماران خاص و همچنین حمایت از داروی تولید داخل کشور از سوی دولت تدبیر و امید، از معرفی تعدادی از اقلام دارویی تولید کشور به مردم مربوط به بیماریهای خاص، صعب العلاج و مزمن، در هفته آینده خبر داد.

 

وی با اشاره به سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر معرفی اقلام دارویی جدید پس از استفاده در کشور، افزود: این داروها اکنون در کشور وجود دارد و در دو – سه ماه اخیر وارد بازار دارویی کشور شده است.

 

دیناروند با بیان اینکه داروهای تولید داخل رونمایی نمی شوند و پس از مصرف، به مردم معرفی می شوند، ادامه داد: حداقل کاهش قیمت داروهای تولید داخل برای بیماریهای خاص، صعب العلاج و مزمن در سالجاری ۵۰ درصد است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید، تصرح کرد: اکنون مردم از خدمات بیمارستانی در کشور بیشترین رضایتمندی را دارند.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر، مردم تمام دارو و تجهیزات مورد نیازشان را در بیمارستان دریافت می کنند و مراجعه مردم به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات درمانی، به حداقل رسیده است.

 

وی سقف پرداختی مردم برای خدمات بستری در بیمارستانها در کشور را شش درصد عنوان و خاطرنشان کرد: میانگین پرداختی مردم در این مورد در سال گذشته ۳۷ درصد بود.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: دولت یازدهم به قولی که به مردم در حوزه بهداشت و درمان داده بود، تا حد زیادی عمل کرده است و این راه همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به سیاست کاهش قیمت داروهای مورد نیاز بیماران خاص و همچنین حمایت از داروی تولید داخل کشور از سوی دولت تدبیر و امید، از معرفی تعدادی از اقلام دارویی تولید کشور به مردم مربوط به بیماری های خاص، صعب العلاج و مزمن، در هفته آینده خبر داد.

 

رییس سازمان غذا و دارو همچنین تصریح کرد:: فعالیتهای مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان سمنان در بخشهای سلامت، ارایه خدمات دارویی و توسعه علمی و پژوهشی انجام شده است.

 

دکتر رسول دیناروندبا اشاره به افتتاح ساختمان و آزمایشگاه سازمان غذا و دارو در سمنان، افزود: این بخش به عنوان بازوی اصلی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، در امور نظارتی بخش های غذا، دارو، بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی به وجود آمده است.

 

همچنین دکتر مهدی شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز، گفت: این پنج پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال برای بهسازی ساختمان و تامین تجهیزات پزشکی و درمانی به مناسبت ایام الله دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

شادنوش افرود: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ۱۵ پروژه در دهه فجر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

وی تصریح کرد: با راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو به عنوان کنترل کننده کیفیت مواد غذایی در سمنان، این استان، در بین استانهای همجوار، به عنوان آزمایشگاه مرجع و به قطب آزمایشگاهی برای صدور تاییدیه های صادراتی و نظارت بر توزیع مواد غذایی تبدیل می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شماره دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان نیز گفت: پزشکان فوق تخصص رشته های اطفال، غدد، گوش و حلق و بینی، زنان، قفسه سینه، داخلی، سونوگرافی و آندوسکوپی در این مرکز به مردم ارایه خدمت می کنند.

 

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: برای بهسازی ساختمان پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شماره دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و برای تهیه تجهیزات پزشکی این مرکز، چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: تعرفه پرداختی مردم برای دریافت خدمت از پزشکان فوق تخصص در این مرکز ۳۶ هزار ریال و برای پزشکان متخصص ۳۰ هزار ریال است.

 

وی همچنین در مراسم افتتاح مرکز رشد و فنآوری دانشگاه گفت: هفت شرکت دانش بنیان، یک هسته فناوری دانشجویی و یک شرکت تحقیق و توسعه تحت پوشش حمایتی علمی و پژوهشی این مرکز فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا