اجتماعی و فرهنگی

ساخت ۳۷ کلاس درس در هر روز پس از انقلاب

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاوت مدارس پیش از انقلاب و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ۲۹۰ هزار کلاس درس پس از پیروزی انقلاب ساخته شده است.

وی افزود: به عبارتی باید گفت که ۹۲ درصد کلاس‌های درس کشور که دانش‌آموزان در مدارس دولتی از آنها استفاده می‌کنند، دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.

رئیسی با بیان اینکه عمده مدارس پیش از انقلاب نیز بازسازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: مدارس مستحکم و استاندارد جایگزین مدارسی که پیش از انقلاب وجود داشت، شدند.

وی تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشور هر روز ۳۷ کلاس درس ساخته شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا پیش از پیروزی انقلاب در تمام مناطق کشور مدرسه وجود داشت؟»، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان روستایی در آن زمان‌ها برای ادامه تحصیل به شهرها می‌آمدند که نشان از عدم مدارس در تمامی نقاط کشور بود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی تمام خدمات آموزشی را در سراسر کشور توسعه داد و حتی در روستاهایی که نصاب دانش‌آموزی را ندارند مدرسه ساخته شده است و سرانه آموزشی در روستاها بیشتر از شهرهاست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: تحول عظیمی در سی و شش سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه مدرسه‌سازی رخ داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا