سیاسی

ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد نهاوندیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مانند گذشته نمایش وحدت و همبستگی خواهد بود.ایام دهه فجر فرصتی برای تجدید عهد با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و ارزیابی راه طی شده با ملاک های ارزش های اصلی انقلاب و تنظیم مسیر پیشرو است.

 

وی با اشاره به سیزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: این سفر که در دهه فجر انجام شد یک بار دیگر نشان داد مردم اصفهان از سطح بالای آگاهی و هوشیاری نسبت به اصلی ترین مسایل انقلاب برخوردارند .

 

نهاوندیان با بیان این‌که میزان حضور مردم در مراسم استقبال بالاتر از حد توقع و تصور مسئولان استان بود، افزود: این موضوع نشان می دهد که مردم حساسیت زمانی را درک می کنند زیرا مذاکرات به مراحل حساسی رسیده است و حمایت از سیاست های نظام باید نشان داده شود.

 

وی گفت: در این مراسم همه سلیقه های مردمی حضور داشتند و پیام این حضور که منعکس شد در تحلیل های خارجی اثر داشت و این حضورها کمک مذاکره کنندگان ما است و نشان می دهد که مردم از نظام و انقلاب حمایت می کنند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به این‌که مسئله آب از اصلی ترین مسایل استان اصفهان بود، افزود: مردم اصفهان نسبت به زاینده رود، غیرت و حساسیت خاصی دارند و مسئله آب به صنایع کشاورزی استان مربوط است.

 

نهاوندیان ادامه داد: اکنون از قطره های آب باید حراست کنیم و بهره وری آب را باید بالا ببریم.

 

وی تاکید کرد: آب در کشور ما مسئله ملی است و نه محلی و نباید با نگاه استانی یا محلی به مسئله آب نگاه کرد و منابع موجود آب باید بصورت یکپارچه مدیریت شود.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: اجرای مصوبه شورای عالی آب از خواسته های مردم است که قدم های اجرایی آن برداشته شده است.

 

نهاوندیان افزود: هوا از دیگر مسائل استان اصفهان است و دولت برای پاکیزه تر شدن هوا به نیروگاه ها سوخت گاز بیشتری تحویل داد و گازرسانی را بیشتر کرد.

 

وی با بیان این‌که اصفهان قطب گردشگری کشور است گفت: به همین منظور لازم است راه های استان گسترش یابد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: کارهای اجرایی احداث نخستین راه آهن سریع السیر کشور یعنی راه آهن تهران – قم – اصفهان آغاز شده است و این طرح بیش از دو و نیم میلیارد دلار هزینه دارد که برای آن گشایش اعتبار شده است .

 

نهاوندیان گفت: در خط هوایی هم سرمایه گذاری برای خط هوایی جدید پیگیری می شود تا از اصفهان به پایتخت های جهان سفر انجام شود.

 

وی افزود: توسعه اقتصادی کشور باید با منابع مردمی انجام شود و دولت وظیفه خود را در بهبود کسب وکار می‌داند .

 

نهاوندیان با بیان این‌که اکنون علاقه به سرمایه گذاری و کار در ایران با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: در اجلاس داووس بیش از ۳۰ ملاقات با کشورهای مختلف داشتیم و همه مشتاق آمدن به ایران هستند .

 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در دو هفته گذشته وزرای خارجه کشورهای اروپایی به آمریکایی ها نامه نوشتند و هشدار دادند که تحریم جدیدی نکنند و این به معنای این است که اتحاد نامبارکی که علیه ایران انجام شده بود لرزه به اندام آن افتاد.

 

وی ادامه داد: ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است و کشورها در ابراز تمایل به کار ایران سبقت می گیرند و خواهان این هستند که هر چه زودتر مذاکرات به نتیجه برسد تا بتوانند با ایران کار کنند و حتی در داخل آمریکا هم این صداها به گوش می رسد.

 

نهاوندیان گفت: البته رسانه های صهیونیستی و دولت رژیم اشغالگر فلسطین تلاش می کنند تا این موضوع شکل نگیرد و از همه امکانات خود در این راه هزنیه می کنند و حتی برخی خبرگزاری ها خبرهای جعلی منتشر می کنند .

 

وی افزود: این موضوع به خوبی نشان می دهد که آنها ابایی ندارند تا این کار به سرانجام نرسد و رویکرد منطقی ایران با رهنمودهای مقام رهبری موجب شده است تا آنها چنین کارهایی کنند.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: باید مراقب باشیم و به حرف دشمن بیشتر از حرف دوست اطمینان نکنیم.

 

نهاوندیان گفت: برخی رسانه ها شعارشان این است که نباید به دشمن اعتماد کرد اما در بیان خبرها، اعتمادشان به منبع صهیونیستی و رسانه های خارجی بیشتر از رسانه های خط انقلاب و داخلی است، آن خبر دروغ را انعکاس می دهند اما در انعکاس حرف راست کوتاهی می کنند .

 

وی افزود: اکنون همه در عرصه سیاسی و اقتصادی باید تلاش کنیم و دهه فجر امسال باید پیام مجدد همبستگی ملی را به جهان برساند در شرایطی که حتی در اروپا خط تروریزم ایجاد شده است.

 

نهاوندیان گفت: در گذشته ایران را حامی تروریست معرفی می کردند اما اکنون شرایط به گونه ای شده است که از ایران در زمینه مبارزه با تروریزم کمک می خواهند و ایران پرچمدار مبارزه باتروریسم شده است .

 

وی افزود: اکنون باید این پیام همبستگی در دهه فجر منعکس شود و همه اقشار و مسئولان با همه سلیقه های خود باید این گونه باشند .

 

نهاوندیان با بیان این‌که اکنون در شرایطی هستیم که امکان صادراتی داریم، گفت: رفع تحریم، چرخ های تولدی کشور را به چرخش در می آورد و یکی از دستاوردهای توافق موقت، رفع تحریم پتروشیمی بود و الان که قیمت نفت پایین آمده است، درآمد آن به کمک ما آمده است .

 

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تحریم های تحمیلی برداشته شود البته با رعایت حفظ اصول .

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که سیاست دولت، کمک به ارتقای بهره وری در کشاورزی است گفت: این کار با استفاده از فناوری نوین می تواند انجام شود .

 

نهاوندیان افزود: یکی از محورهای توسعه اصفهان توسعه فناوری نوین است و دولت آمادگی دارد حتی میراث فرهنگی را به بخش خصوصی دارای صلاحیت بسپارد تا اماکن تاریخی را مرمت و به جاذبه گردشگری تبدیل کند و در آن زمینه سرمایه گذاری کند.

 

وی گفت: حدود ۲۸ طرح نیمه تمام در این ۲ سال در اصفهان به پایان خواهیم رساند و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص خواهد یافت.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: قرار شده است اولویت در به پایان رسیدن طرح ها باشد زیرا طرح ها آغاز می شود اما به علت کمبود اعتبار پایان نمی رسد.

 

نهاوندیان گفت: برای تونل سوم کوهرنگ تامین مالی شده است و با ساخت آن تا حدی دغدغه های آب اصفهان کمتر می شود.

 

وی افزود: تصمیم این است که زاینده رود زنده بماند و به هیچ وجه نباید این رود خشک شود و برای آن مطالعه وبرنامه ریزی شده و برای این منظور مدیریت یکپارچه آب لازم است.

 

نهاوندیان تاکید کرد: آب در ایران ، یک مسئله ملی است نه محلی و نباید میدان سیاست های محلی شود .

 

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در شرایط رکود باید دست واحدهای تولیدی را که سالم کار کرده اند بگیریم و برای کاهش بدهی های معوقه هم باید به واحد های تولیدی کمک کرد تا بتوانند کار کنند و بدهی های خود را بپردازند.

 

وی افزود: رویکرد دولت این است که این تمیز را قایل شویم و به واحدهای تولیدی غیر مقصر امتیاز بدهیم البته این موضوع نباید موجب رانت شود .

 

نهاوندیان ادامه داد: دولت و بانک مرکزی باید پشت بانک ها بایستند تا آنها این تسهیلات را به واحدهای تولیدی بدهند و باید ساز و کارهای تشخیص واحدهای تولیدی غیر مقصر ایجاد شود وکمیته های استانی این کار را انجام خواهند داد .

 

وی با بیان این‌که ملاک اصلی رویکرد تولید گرایانه است تصریح کرد: باید به واحد های تولیدی فرصت داده شود تا سراپا شوند تا بتوانند بدهی های خود را بپردازند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و وظیفه دولت و مردم برای رساندن پیام این نامه گفت : در ابتدای انقلاب بدخواهان تلاش کردند انقلاب را به شکست بکشانند و کودتای نوژه و تحریک گروه های ضد انقلاب و جنگ تحمیلی با همین منظور بود تا انقلاب در همان سال های نخستین ناکام شود .

 

نهاوندیان افزود: وقتی از این روش ناامید شدند سه رویکرد را اتخاذ کردند یک اینکه بیایند تصویر سازی نادرست از اسلام کنند و بسیاری از دانشگاه های آنها رشته های اسلام شناسی و شیعه شناسی ایجاد کردند و اغلب هدف آنها این است که چیزهایی پیدا و تصویرهای خشن از اسلام ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: پس از این مطالعه و ایجاد جریان ها و گروه های بدلی، بدلسازی حرکت اصیل انقلاب اسلامی ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در پس زمینه بی رحمی های القاعده و داعش ، نوشته لا اله الا الله وجود دارد و شعارهای اسلامی داده می شود و آیه قرآن زیر آن نوشته می شود.

 

نهاوندیان افزود: آنها می خواهند همسان سازی انجام دهند و در ذهن مخاطب میلیاردی جهان نشان دهند که گویی اسلام این است.

 

وی اضافه کرد: وظیفه امروز هر مسلمانی است که پیام و چهره واقعی اسلام را معرفی کند و نکته اصلی در پیام رهبری به جوان های غربی این است که شما وظیفه بیداری و هوشیاری دارید و از آنها خواسته تا چهره اصلی اسلام را از منابع اصلی ، تحقیق کنند .

 

نهاوندیان با بیان این‌که که گاهی درباره بد و یا خوب بودن شبکه های اجتماعی بحث می شود، گفت : هر ابزاری که از آن خوب استفاده کنیم خوب و اگر بد استفاده کنیم بد است.

 

وی ادامه داد: اکنون دفاع از اسلام در همین سنگرهای ارتباطی است و باید پیام رحمانیت را بدهیم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت: دهه فجر امسال باید آغاز یک عصر رساندن پیام رحمت اسلام و چهره واقعی پیامبر اسلام به جهانیان باشد .

 

نهاوندیان افزود: در ۲۲ بهمن یکبار دیگر باید پیام وحدت ملت و پیام های اصلی انقلاب را به یاد هم بیاوریم و خط‌های فاصله را کنار بگذاریم.

 

وی تاکید کرد: ۲۲ بهمن روز وحدت و همگرایی است و همه باید این همبستگی را فریاد بزنیم و با این کار از نظام ، دولت و مذاکره کنندگان حمایت کنیم.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: روزهای خوبی پیش روی ملت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا