اجتماعی و فرهنگی

مراجعه ۷۶ هزار نفر به پزشکی قانونی تهران بعد از نزاع‌ خیابانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد شجاعی با بیان اینکه نزاع های خیابانی دومین علت ‏تروما است، اظهار داشت‎ :‎از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه  76 هزار و ۷۰ نفر به دلیل نزاع‌های خیابانی به مراکز ‏پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۰ هزار و ۱۵۸ نفر مرد و ۲۵هزار و ۹۱۲ نفر زن ‏بوده‌اند.‏

وی گفت: مصدومان و مجروحان حادثه‌دیده ترومایی ناشی از حوادث اعم از رانندگی و غیر رانندگی به پزشکی ‏قانونی مراجعه می‌کنند و بر همین اساس، تنها مرجعی که در کشور آمار بسیار دقیقی از مصدومان و متوفیان حوادث ‏دارد، سازمان پزشکی قانونی است.

مصرف مشروبات الکلی زمینه ساز بسیاری از حوادث منجر به تروما

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی به عنوان اصلی‌ترین مرجع در حوادث منجر به ‏تروما، هر ماه به پلیس راهور و تمام سازمان‌های مربوطه اعلام آمار می‌کند، افزود: بیشترین آمار مرگ و میر ‏غیرطبیعی از سوی این سازمان مربوط به حوادث رانندگی شناخته شده است. 

شجاعی با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی زمینه ساز بسیاری از حوادث مانند سوانح رانندگی، کار و نزاع‌های ‏خیابانی است، افزود: در هفت ماهه امسال ۵۳ نفر به دلیل سوءمصرف الکل در کشور جان خود را از دست دادند که در ‏مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۳۱.۱ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سومین دسته از حوادث ترومایی مربوط به کار و مشاغل سخت و زیان آور است، گفت: اگر سطح ‏آموزش کارگران  بالاتر رود، تعداد مصدومان نیز کاهش می‌یابد، این درحالی است که نیمی از علت فوت کارگران، ‏ضربه به سر شناخته شده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنان با تاکید براینکه حوادث رانندگی بیشترین تلفات را می‌دهد، گفت: متأسفانه ‏بیشترین فوتی‌ها و مصدومان در سنین کارآمدی بین ۱۸ تا ۴۰ سال قرار دارند و به دلیل نبستن کمربند ایمنی در خودرو یا استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت جان خود را از دست می‌دهند.

کاهش ۷ درصدی تلفات ناشی از رانندگی شجاعی با بیان اینکه در حوادث رانندگی هشت ماهه امسال، ۱۲ هزار و ۱۹۸ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: این ‏رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش که آمار تلفات ۱۳ هزار و ۱۳۵ نفر بود، ۷.۱ درصد کاهش یافته است و به ‏طورکلی در این حوادث ۹ هزار و ۳۸۲ مرد و ۲ هزار و ۸۱۶ زن جان خود را از دست داده‌اند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا