اجتماعی و فرهنگی

چهاردهمین نمایشگاه بین‌ المللی محیط زیست در تهران برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی و رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با بیان این مطلب اظهار داشت: این نمایشگاه که یکی از مهمترین رویداد زیست محیطی کشور در نیمه دوم سال جاری است ، به مدت ۴ روز و از تاریخ دوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود و در آن شرکت های داخلی و خارجی جدیدترین و آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردها و تکنولوژی‌های خود در زمینه محیط زیست و صنایع مرتبط در بخش های تولیدی و خدماتی را ارایه می کنند.

به گفته وی ، توجه به مقوله محیط زیست در جهان امروز نه تنها به عنوان یک الزام قانونی صرف و وظیفه ملی، بلکه یک نوع سرمایه گذاری است که دارای منافع اقتصادی قابل توجه می باشد و هم راستایی محیط زیست با اقتصاد به عنوان فرصتی جدید برای سودآوری بنگاه های اقتصادی، به محیط زیست تعریف جدیدی داده است.

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تاکید کرد: برای حرکت به سمت توسعه پایدار لازم است که تمامی استراتژی های خود را بر مثلث پایداری و بر مبنای اقتصاد، جامعه و محیط زیست متمرکز کنیم و قاعدتاً هیچ کشوری از این بحث مستثنی نیست و در این زمینه همه می توانند تأثیرگذار باشند .

فدایی، مهمترین هدف از برگزاری نمایشگاه را بستر سازی مناسب برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست، معرفی توانمندی‌های محیط زیستی در بخش خدمات فنی و مهندسی، آشنایی با مدیریت‌های زیست محیطی، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و اطلاع رسانی زیست محیطی عنوان کرد.

وی، آشنایی با سازمانهای زیست محیطی، بستر سازی مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارایه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، ایجاد انسجام بین بخشی برای توانمندسازی پروژه های زیست محیطی، گسترش فرهنگ طبیعت گردی و معرفی انرژی های نو و تجدیدپذیر و صنایع سبز را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

فدایی با بیان اینکه شرکت های حاضر در این نمایشگاه خدمات مختلف فنی و مهندسی زیست محیطی را نیز ارایه می کنند، گفت: در این نمایشگاه، امکانات و تکنولوژی های نوین زیست محیطی در بخش های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش های مرتبط معرفی خواهد شد.

 

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، مدیریت خدمات حمل و نقل شهری، فناوری های کنترل آلودگی های آب ، هوا و صد ا ، بهینه سازی سوخت و انرژی های نو و تجدیدپذیر، محصولات و فرآورده های سازگار با محیط زیست، حفظ منابع طبیعی، سیستم های تصفیه آب و فاضلاب، بازیافت و فرآورده های بازیافتی، فیلتراسیون، انواع سوخت ها، مراکز و نیروگاه های مولد انرژی ، استانداردسازی خودروها ، صنایع مرتبط با اتومبیل سازی، مراتع و جنگلداری، مدیریت کیفیت هوا در محیط های بسته، شیلات و آبزیان، فناوری های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را از جمله خدمات و فناوری های ارائه شده در نمایشگاه چهاردهم محیط زیست اعلام کرد.

به گفته سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر ، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه های زیست محیطی، پروژه های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه گیری و فنآوری آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت، خودرو سبز و استانداردسازی خودروها، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب و … از مهمترین زمینه‌های حضور در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست می باشد.

فدایی درخصوص برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نیز افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در حاشیه این نمایشگاه، آموزش زیست محیطی مدارس و همچنین کارگاهها و نشست های تخصصی و مناظره هایی با موضوعات محیط زیستی با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد .

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست همچنین اعلام کرد: در مراسم اختتامیه نمایشگاه، از شرکت‌ها و موسسات و غرفه های برتر و حامیان نمایشگاه تقدیر و لوح سپاس و تندیس ویژه به آنها اهدا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا